2.2.19 vs 2.4.x

Pią, 20 Lip 2001, 01:54:32 CEST

On 19 Jul 2001, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
[..]

> Nie żartuj Tomek (przynajmniej mam nadzieję, że żartujesz). Wrzucisz
> wszystko (alsa,svgalib,lm_sensors,lirc,kgi,ltmodem,openafs,iptables,
> pewnie coś jeszcze) do jednego kernel-huge.src.rpm i każesz mi rekompilować
> cały pakiet po to bym sobie zrobił rpma z alsa-driver do mojego
> kernela?
>
> Jasne jest że ułatwiło by to trzymanie w kupie pakietów w zależności
> od kernela ale to jest IMHO pomyłka. Już lepiej dla takich pakietów
> zrobić podkatalogi np. RPMS/for-kernel-2.2, RPMS/for-kernel-2.4 lub
> [...]

Tu nie chodzi tylko o sytuację typu kernel 2.2 vs. 2.4. Tu chodzi o zmiane
nawet wersji kernela i to żeby zawsze moduły wpadały do włąsciwych
katalogów. W tej chwili mamy taką sytuację, że ląduje nam w EXTRAVERSION
"-%{relase}", a /lib/modules/%{version} to link do tego katalogu. Powoduje
to zamieszanie. Przykładowo po upgrade karnela moduły od alsy zostaja w
katalogu z /lib/modules/%{version}-<poprzednie_rel>.
Tak czy inaczje zauważ, że chodzi o alsę, moduł do svga i jeden moduł do
masq. Janek jakiś czas temu zintegrował pcmcia-cs i gdybyś był
konsekwentny to tu też powinieneś protestować :)

Może inaczej: zauważ że czas kompilacji alsy czy tych dwuch dodatkowych
modułów w stosunku do kompilacji reszty to i tak tylko kilka procent
całości czaszu. I jeszcze jedno: kernel i jego moduły dto dość intregralna
i ważna część działąjącego systemu i raczej taki ruch integracyjny
wpłynąłby na zmineiejszenie pomyłek w trakcie używania tych zaobów. IMHO
to powinno być jednak silniejszym argumentem (?).