rc-xserver?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 21 Lip 2001, 11:49:42 CEST

On Fri, Jul 20, 2001 at 04:07:22PM +0200, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> W związku z robieniem instalatora mam taki pomysł:
> na wzór rc-inetd i rc-boot zrobić rc-xserver:
> serwis który przygotowywałby prosty konfig dla iksów
> na podstawie /etc/sysconfig/xserver

IMHO głupi pomysł. Jest format pliku konfiguracyjnego, który się
sprawdza, który jest udokumentowany i do którego nawet są gotowe
konfiguratory. A Ty byś chciał to zastąpić jakąś protezą.

> Cel:
> 1. szybkie i bezbolesne postawienie xserwera po instalacji
A co jest teraz bolesnego. Wystarczyłoby IMHO poprawić domyślny konfig.

> 2. adaptowanie się do zmiany karty (opcjonalna autodetekcja)
A jak ktoś ma ich kilka? Jak potrzebuje specjalnych opcji?

> 3. ominięcie całej złożoności iksowego configa
I całej jego elastyczności. IMHO rc-boot to już trochę za dużo, a tu to
byłoby przegięcie.

Co do domyślnego konfigu. Nie wiem jak on teraz wygląda, ale zawsze
miałem następujące zastrzeżenia:

1. Omit "dga" gdzieś tam było, które w 90% przypadków nalezało wywalić,
a w pozostałych 10% nikomu by nie przeszkadzało jego usunięcie.
2. Ścieżki do fontów /usr/X11R6/lib/X11/fonts należałoby zamienić na
/usr/share/fonts, bo tam jest rzeczywista i naturalna lokalizacja fontów
u nas. Poza tym, teraz gdy XFree nie wywala sie na nieprawidłowym wpisie
FontPath, należałoby tam wpisać ścieżki do wszystkich podkatalogów
z fontami, niezależnie które są zainstalowane.

A automatyczną konfigurację można w większosci wypadków zrobić zwykłym
sedem (lub awkiem). W pozostałych przypadkach i tak żaden rc-xserwer by
nie pomógł, a składnie XF86Config i tak dobrze jest znać (jest bardzo
prosta).

Pozdrowienia,
        Jacek