2.2 vs 2.4 -- propozycja

Sob, 21 Lip 2001, 22:00:35 CEST

On Sat, 21 Jul 2001, Jan Rekorajski wrote:

> 			      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Bo nie działa na sparc32? Zgadłem?

Tak. Z sparc64 też są kłopoty (kilka raxy próbowałem to kompilować już).

> Ale zainteresuj się przynajmniej na tyle żeby zrobić konfigi na sparc64.

Spróbuję. Niemniej w tej chwili mam taka sytuacje, że 2.2 działa poprostu
stabilnie.

[..]
> Spoko, ale brancze to będą na 2.2 :>> (LINUX_2_2 to nazwe)

Tak czy inaczje utrzymanie całej infrastruktóry do 2.2 musi być jeszcze
dalej prowadzone i to choćby tylko na potrzeby tych przyapdków gdzie 2.4
jeszcze sie nie nadaje kompletnie do uzyrku (silnie obciążone serwery NFS,
serwery z apliakcjami używajacymi intensywnie SHM). Jak długo to bezie
trwać ciężko pwowiedzieć.

Myślę, że nawet dałoby się zrobić mały ranking używania 2.2/2.4.
Wystarczyłoby żeby na ftp.pld.org.pl sprawdzac nmap-em te hosty które
odwołują sie do ftp i publikowac potem takie statystyki publicznie
(najlepiej te które odwołują się z użyciem poldka czy apta bo tu jest
niemal pewniość że odwołanie nasapiło z systemu na którym PLD paracuje).
Myślę że przeciwko robieniu takiego próbkowania w wsólnie pojętym
interesie nikt z nas nie miał by nic przeciwko (?).

Mając wyniki takich badań *bespośrenich* i obserwujac zmiany w używaniu
2.2/2.4 dałoby się neico rozsądniej wyznaczyć punkt w którym moglobyśmy
sobie pozowlić na rezygnację z wspatcia do 2.2. Wiadomo że rezygnacja z
2.2 jest juz tylko kwestia czasu. Kwestia tylko w tym żeby zrobić to w
odpowienim momencie (ani za wczesnie ani za późno).

Tak czy inaczje niezależnie od tego w tej chwili i tak komplet zasobów
pod 2.4 jeszczre nie jest gotowy (nie ma na ftp wyprodukowanych tu
wszystkicj zasobów) i uzupełnienie tego zajmnie przynajemniej kilka dni.
Mając w ręku komplet zasobów potrzebnych do pzrestawienia się na 2.4 i coś
dzięki czamu można obserwować zmiany używania 2.2/2.4 można będzie
próbować robić stosone eksperymenty, a na ich podstawie dalej podejmowac
odpowiednie decyzje.