2.2 vs 2.4 -- propozycja

Pon, 23 Lip 2001, 12:13:05 CEST

On Mon, 23 Jul 2001, Blues wrote:

> Czyli narzucasz wszystkim xfs i ACL'e? Mnie sie nie podobaja ACL'e, bo
> jest chorym troche pomyslem iles-tam bitow uprawnien.

Chodzi o to, że na tych systemach plikowuch i na ext3 także będziesz mógł
zamaist suidów zakładać odpwiednie CAPy na poszczególne binarki. ext2 ma
już policzony czas życia taka samo jak jeszcze niedawno ext i to dokładnie
właśnie z tego powodu. W tym sensie nie jest to żadne narzucanie
czgokolwiek tylko juz całkiem bliska przyszłosć. Czas poświećany na różne
wynalazki zwiżzane z protezami do CAP lepiej poświecić na analize kodu
który potecjalnie jest dziurawy, bo o ile jest tam dzieura to i nawet ACLe
czy ext attr nic tu nie zmienią .. a co więcej zanim jeszcze użyje się
tych wynalazków o ile faktyczna dziurę sie usunie jest sie bezpiecznym (i
to już bez dodatkowych przymiotków).

Chodzi o to że dopiero ext attr i ACLe rozwiazują kwestię obniżenia
uprawnień do niezbędengo minimum ostatecznie. Linus i s-ka wiedzą o tym
dokładnie dlatego ignorowali choćby CAP w nagłówku ELF czy inne
podobne CAP mutacji. Przypuszczalnie dokładnie z tego samego powodu nawet
próba ujednolicenia interfejsu do rozszerzeń takich jak LIDS poprzez
opracowanie interfejsu w kernelu do takich rozwiaaań pozostanie zawsze po
za głownymi źródłami a co  najwyżej będzie miała znacznie dla rónych
zespołów ludzi którzy bendą chcieli się bawić w takie rzeczy.

> Fajnym rozwiazaniem tej dziedzinie jest securitate (zreszta - nasz rodzimy
> produkt...)

I co ma takeigo fajnego ? (pytam z ciekawości)

> Daje mi to, ze widze, ze dany user probowal cos kombinowac i jemu sie
> przyjrzec blizej nalezy...

W sytuacji kiedy miałeś dziurkę to już po ptokach (właśnie poprzez taki
log .. który nie wiedzieć czemu nie został usuniety dowiedziałeś się że
coś że dzieurę .. miałeś). W sytuacji kiedy miałeś system w jednym kawałku
takie zdarzenie można zignorować żeby zajać się czymś produktywnym.
.. czysta logika.