Budowanie zależnych od siebie pakietów (Re: 2.2 vs 2.4 -- propozycja)

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Pon, 23 Lip 2001, 12:53:13 CEST

poniedziałek 23/07/2001 12:24:43, Tomasz Kłoczko:

> Znowu nie trafiłeś w sedno :). Otóż moduły indianina nie maja takiej
> tendencji. Jeszcze raz. taką tendencje mają wyłącznie moduły kernela.
> Wynika to li tylko z tego, że (powtórzę):
> - relatywnie często kernel się zmiania lub cos sie w nim dodaje poprawia,

No i? Twierdzisz ni mniej ni więcej, że problemem jest budować
łańcuszek: kernel, alsa, etc; natomiast budowanie samego kernela
będzie łatwiejsze... W którym miejscu i dlaczego?

> - moduły do kernela ładuja w katalogu zaleznym od wersji.

To bez znaczenia. Wystarczy dać pakietom zależnym od kernela
odpowiednie zależności.

> Dodatkowo do pierwszego punktu dochodzi to ze częstoś zmian w kernelu jest
> o conajmneij rząd wielkośic wiksza niż dla bibliotek.

Aha... no i? :->

> I jeszcze raz: istnieją pewne podobieństwa do innych zasobów i mozan na
> tej podstwie wyciągać pewne analogie ale ich granice są ograniczone
> rozmiarem podobieńst a te nie dość że własnie są ograniczone to jeszcze
> dołożyć do teog trzeba to że kernel sam w sobei jest dość osobniczo
> zachowującym się zasobem i w tym względzie łamanie tego co wynikałoby z
> analogi co do innyc hzasobów ma pewne podstwy bytu.

Tomek, to co napisałeś ntt da się streścić:

Ponieważ kernel się często zmienia, a moduły zależą od wersji tegoż, to jak
to będzie w kupie, to przy zmianie wersji/rel kernela nie trzeba się będzie
bawić z budowaniem całego szeregu pakietów.

A ja tylko chciałem zapytać: po co robić z tego jednego speca, skoro można
załatwić problem "rozjeżdżania" ogólnym machanizmem??