Budowanie zale?nych od siebie pakiet?w (Re: 2.2 vs 2.4 -- propozycja)

Wto, 24 Lip 2001, 01:53:54 CEST

On 24 Jul 2001, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
[..]
> 1) przerąbane maintainowanie kernelem i składnikami z jakich się składa
> (niemożność przetestowania zmian ze względu na to, że to było by
> dopiero ogromne bydle i się długo kompiluje, zmiany w interfejsach,...)

Radze zrknać na kernel 2.4 z MDK czy RH. Po mimo że w przypadku MDK z
jedną trzecia poprawek jakie tam są mozńa olać/wywalić od razy (w
przyapdku RH jest juz lepiej) to wogóle pakeit kernela o ile bezie sie
chciało mieć go w mirę uniwersalym i dobzre działającym jest pzrerabany do
konserwacji. Ilość patchy w 2.2 jest u nas w okolicach trzydziestki to
prztkładowo w 2.4 w RH jest to 140 sztuk, w CNV 45, a w MDK około 120.
Dlatego warto jest robić to co robimy czyli pracowac nad integralnoscia
tych zasobów w grupie.

> 2) niemożnośc używania własnych kerneli (a to już jest taki argument,
> którego mocno nie nadgryziesz), a co za tym idzie:

Nie wiem na podstawie czego to wysnułeś.

> 3) niemożność kompilowania poszczególnych części takich jak lirc, alsa
> itd

Jak ALSA wejdzie do kernela to beziesz miał dokłądnie to o czym mówisz.
Przygotowanai na to widac juz wyraźniej. 2.5 jest już neidaleko.

> 4) udręka dla modemowców (po to by zrobić sobie rpma z lircem czy alsa
> trzeba by ściągać źródła _całego_ kernela).

To jest upierdliwość wogóle kernela .. nie kernela naszego.
Nie do mnei pretensje.

> Aha, to znaczy, że o lirc, openafs (bydle kolejne), nvidia się nie
> liczą?

przeprzasam o module do nvidi zapomniałem. lirc jeszcze nie jest na ftp.
Liczyłem tylko to co jest na ftp. Modów do nvidi nie wymaga integrowania
bo to juz gotowy kompilat.

[..]
> Plusy z zastosowania takiego rozwiązania są i każdy je widzi. Tylko że
> większość z nas widzi również minusy podczas gdy Ty o nich
> najwyraźniej zapominasz - DLACZEGO?. To jest rozwiązanie, które w
> efekcie da więcej złego niż dobrego (o czym napisałem wyżej).

na spokojnie przyszyukuję zasoby w branchu. Zaciagniesz -> posmakujesz ->
ocenisz. Gadamy o tym co jemy przy pustych tależach.

[..]
> To chyba już zapomniałeś jak to było z Wojtkiem
> Ślusarczykiem. Najpierw były commitowane łatki, a potem wielka
> dyskusja, że to źle, bez dyskusji, SbO itd.

Przypomnę że Wojtek nie tłumaczył się ze sporej ilosci zmian. Nie wuważał
tego za stosowne. W sytuacji keidy zadawało sie pytanai albo nie
odpowiadał na nie albio nie potrafił jednożnacznie odpowiedzieć. To
co jednego dnai wspólnie ustalaliśmy już po kilku dniach potrafił
robić inaczej (jeśli chodzi o pewne regóły zmian). Druga sparwa, że nie
tylko ja miałem wątpliwości co tego, że spora część tych zmian była
niepotzrebna/szkodliwa. Mylić się każdy może. Okazja do pzrekonanai sie
czy jest sie w błedzie jest dyskusja. Jezeli olewa sie dyskutowanie to
traci się możliwość pzrekonania się że jest się w błędzie.
Sam oceniam ludzi nie po tym jak często sie mylą tylko jak zachowuja się
kiedy jednoznacznie widać, że są w błędzie.