2.2 vs 2.4 -- propozycja

Śro, 25 Lip 2001, 08:37:20 CEST

On Wed, 25 Jul 2001, Jacek Konieczny wrote:

> User jakiegoś systemu wielodostępnego ściągnie sobie coś z
> ftp.pld.org.pl. Co może pociągnąć za sobą np. to:
>
> - że admin serwera wykryje skan i będzie miał (słuszne) pretensje do nas

Żadne słuszne. Rónie dobzre ktoś moze sie oburzać, że ktoś chodzi od drzwi
do drzwi i sprawdz cz ydrzwi ą otwarte lub pokolei leci po numerach
telefonów i sprawdz czy ktoś odpowiada.
Możesz dziecku wciskać, że oburzanie sie na skan jest czymś słusznym i ono
ma prawa Ci uwierzyć bo za bardzo jeszcze nei wie o co chodzi.
Skany robi wiele punktów w sieci i nikt ich nie ściga .. bo i nie ma za
co.

> - oprogramowanie (np. portsentry) na serwerze odetnie hosta z którego
>   wykrył skan, co spowoduje że nikt więcej z tego serwera nie będzie
>   mógł sobie ściągnąć PLD
>
> Tobie może skany nie przeszkadzają --- OK, ale pozostaw pozostałym
> użytkownikom prawo do prywatności (tak prywatnośći --- to jakiego
> kernela używam to moja sprawa i nikomu nic do tego).
> Także nie każdemu mogą się podobać próby połączeń na nie publiczne
> serwisy.
>
> Pomysł ze skanowaniem jest wyjątkowo chory, pobił chyba wszystkie twoje
> "pomysły".

Jacek. Odpocznij jeden dzień. To naprawdę dobrze robi.
Skan nie narusza niczyjej prywatności. Ewentualne monity kogokolwiek mozan
zlać do /dev/null.
Jak podasz mi sposób jakiegokolwiek innego miarodajengo zbierania
informacji którego niepoewność da sie ustalić to możemy dalej rozmawiać
ale proszę unikaj tonu osobistego wyjazdu.

> No i z tego co wiem, to skanowanie nmapem, które mogłoby dać
> jakiekolwiek, przynajmniej częściowo wiarygodne, wyniki jest dość
> kosztowne czasowo i nie tylko.

Kilka sekund (można liczyć że około dziesieciu). Pomnożone to przez około
2000 hostów które jak na razie zaglądaja na ftp.pld.org.pl daje to koło
pięciu godzin. Czyli w przeciągu spokojnie jednego dnia uzyskasz
miarodajne dane. Skan wystarczy przeprowadzić ze dwa razy w odsepie
tygodnai duch. Na początku propozycji przejścia na 2.4 i za jakis czas
żeby zaobserwować zmianę.