2.2 vs 2.4 -- propozycja

wrobell wrobell w posexperts.com.pl
Czw, 26 Lip 2001, 11:39:29 CEST

On Thu, Jul 26, 2001 at 10:40:25AM +0200, Jacek Osiecki wrote:

> No to może od razu 2.5.x?
Nikt nie chce 2.5.x, tylko 2.4.7.

> Pogoń za numerkami. Zobacz sobie takiego debiana, uznawanego za
> najbezpieczniejszą dystrybucję. I jaki kernel jest w stable? Bynajmniej nie
> 2.4...
Debian jest zawsze w tyle. Nie jest to dobry przykład.
I nikt nie goni za numerkami. Widziałeś, żeby była taka dyskusja
na temat 2.3.x? Albo 2.4.[0-6]? Dyskusja rozpoczęła się po
narodzinach 2.4.7, nie wcześniej, więc nie pieprz ciągle o tej
pogoni.

[...]
> Nie. Ale tak się składa, że za chwilę ktoś przekompiluje glibc pod 2.4. A
Ja bym chciał, ale na tyle mam rozsądku (ze względu na 2.2.x u innych), że
zrobię to tylko u siebie w domu, a nie będę ruszał spec-a w pld.

> nawet jeśli nie, to nagle się okaże, że nie można zrobić downgrade'u, bo np.
> rpm-a się nie da zdowngrade'ować i inne tego typu problemy. Używam PLD na
> tyle długo, że mam podstawy się tego obawiać :-(
oj tam zaraz...

[...]
> Tylko że przez te numerki co chwila coś nie działa...
Czasami tak jest, zgadza się, ale zazwyczaj jest to uzasadnione
funkcjonalnością danego softu a nie wyższym numerkiem.

> A wpadka z zepsutym patchem na kernel i w związku z tym niedziałające
> openssh przy ipv6 w kernelu?
> A wpadka z "najnowszym, lepszym" openssl, z którym openssh nie działa?
> A możliwość upgrade'u glibc bez upgrade'u iconv (zdaje się, że nadal jest to
> możliwe)?
Każdy z nas popełnia błędy. Jeśli potrafisz zrobić coś lepiej, to śmiało,
dostęp do repo masz?

> Takie kwiatki pojawiają się co chwila, bo ktoś zobaczy wersję pre-alpha i
> wrzuca ją do dystrybucji...
j.w.

[...]
> Ja jako główny problem widzę właśnie "pływające" pakiety, które już dawno
> mogłyby być zostawione w spokoju...
I będziemy mieli Debiana. Nie po to z debiana na pld się przesiadałem.

> Bardzo wątpię. Jak ktoś ma postawić strategiczny serwer, to NA PEWNO nie
> będzie go stawiał na niestabilnym kernelu.
2.4.7 nie jest niestabilnym jajkiem dla wielu osób, jeśli tak jest
dla Ciebie (dlaczego? proszę o konkrety), to używaj 2.2.x, a nie
chamuj czyjegoś rozwoju

Cóż, nie wiedzą co tracą...

[...]

    wrobell <wrobell w posexperts.com.pl>