geninitrd/insmod ma problemy z przekazywaniem parametrów

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Śro, 25 Lip 2001, 16:48:27 CEST

On Wed, Jul 25, 2001 at 03:14:45PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Cześć
>
> Ponieważ w dmesg znalazłem informację, że mogę za pomocą idebus wymusić
> częstotliwość ide dodałem do /etc/modules.conf
> options ide-mod idebus=64
> Zrobiłem nowy initrd, napisał że:
> potem lilo i reboot. Przy ładowaniu ide-mod pisze że nie ma param_idebus
> a dalej to już tylko pełno unresolved symbols z kolejnych modułów i
> kernel panic. Dobrze że to tylko testy z 2.4.7 i mam 2.2.19 :)
>
> # strings < ide-mod.o | g idebus
> ; override with idebus=xx
> idebus
> idebus_parameter
modinfo ide-mod
filename:    /lib/modules/2.2.19-3smp/block/ide-mod.o
author:      <none>
parm:        options string

Jak widać moduł ide-mod nie ma takiego parametru.

Analizując kod ide.c można dojść do wniosku że powinno to być jakoś tak:
options=idebus=xx ale nie wiem czy to bedzie działać i nie wiem jak
podać kilka parametrów do ide-mod.

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak