sponsor?

Daniel 'bonkey' Bauke bonkey w pld.org.pl
Czw, 26 Lip 2001, 09:48:35 CEST

czwartek, 26. lipiec. Mariusz Mazur pisze:

> W przypadku sponsoringu typu "ibm dostacza sprzet a my go
> chwalimy" to moglby byc problem z umowami.
tylko taka forme widze za realna, tylko taka, wydaje mi sie, moga
firmy potraktowac powaznie. brak nam spojnosci -- podpisanie tego
typu umowy, to prawie jak dogadanie sie z przechodniem, zeby w
knajpie u zbyszka wzniosl za Ciebie toast. ani pewnosci, ze
wzniesie, ani pewnosci, ze tam dojdzie, ani pewnosci, ze lubi
piwo.

> Ale teraz wystarczy skrzyknac maintainerow tych paczek
kto sie bez bicia przyzna? (no, poza pazernymi ;-)

% awk '/^Revision/ { print $5; }' mozilla.spec|sort|uniq
aflinta
alchemyx
baggins
kloczek
mguevara
michuz
misiek
mkochano
qboosh
wiget
wrobell
zagrodzki

> Jakies zastrzezenia
nikt sie nie bedzie piescil w koncypowanie takich szemranych umow
na 50zl.

> No ale jak ja odpalam swoje windowsy to mi wyskakuje jakies
> okienko z reklama kilku polskich firm
jakis felerny soft masz, ja miewam blaue bildschirmy :>

> (miedzy innymi Super Expressu).
                 ~~~~~~~~~~~~~~
otwarlem tego maila i tez mi wyskoczyla.. ;) az boje sie zajrzec
w jakies zrodla :>

> Oczywiscie okienko zaraz laduje w /dev/null ale nie zmienia to
> faktu ze firmy sa chetne na wykupywanie takich reklam.
tak, jak sprzedajesz kilkadziesiat tysiecy kopii softu, a zwykle
takie dzialania w firmach sa wpierw przeliczane. tak, jesli masz
jasna sytuacje: firma chcaca sie reklamowac podpisuje umowe z
firma zarejestrowana jako producent tego softu lub dystrybutor.
na naszych umowach wśród mnóstwa wyjątkow i paragrafów musiałby
się znaleźć m.in: deklaracja kloczka, że nie cofnie pod żadnym
pozorem rw do repo dla danej osoby, pg/mimuw, ze nie skasują nam
"przypadkiem" archiwów, planowana ilość rozprowadzonych kopii
pld (z pakietem, a nie odwiedzin ftp) itd.

ale świta mi pewna szansa (oczywiście czysto teoretyczna, bo
również potępiam ten pomysł! strona powinna byc www.pld.org.pl)
-- specjalna edycja dla linuxplus (czy innego zinu), w której to
on się zadeklaruje firmom, że w zestawie płytek, które
rozpowszechnia, zamieści odpowiednie odnośniki, a my mu
gentelmańsko (choć tu umowa byłaby prostsza -- na wykonanie
konkretnych pakietów) to zrobimy.

--
Daniel `bonkey' Bauke; http://www.oho.pl/~bonkey/; {happiness=bike&&unix;}