2.2 vs 2.4 -- propozycja

Pią, 27 Lip 2001, 20:00:42 CEST

Jacek Osiecki <joshua w ceti.pl> writes:

> A za chwilę ktoś powie "chcemy 2.5.x, bo po co używać staroci".
Zastanów się nad tym co tu napisałeś.

> A jakimś dziwnym trafem większość _świadomych_ adminów wybiera właśnie
> debiana, a nie np. mandrake'a czy najnowszego RH...
A skąd takie statystyki?
Jeśli ktoś nie potrzebuje w miarę nowego oprogramowania (i wie, że
przez jakiś czas nie będzie go potrzebował) to może sobie zainstalować
Debiana i nie będzie żałował. Z kolei jeśli ktoś ma nowy hardware,
potrzebuje różnych cudów w stylu jakieś moduły w nowym php etc to
wybierając Debiana prosi się o kłopoty.

Kwestia tego do czego ta dystrybucja jest potrzebna. Na HEAD mamy
świeże oprogramowanie ale brakuje nam stabilizacji na
branchu... Wyjaśnij mi dlaczego NIE MA OSOBY która by się tym zajeła?
Czyżby WIĘKSZOŚCI osób aktualny stan i ogólna polityka PLD
odpowiadała?

> Między 2.4.6 a 2.4.7 nastąpiło usunięcie POWAŻNEO błędu. A nadal działanie
> VM jest dyskusyjne... Błędów w 2.4 będzie jeszcze zapewne niemało...
W 2.2 też zapewnie niemało się znajdzie.

> Nie Ty, to ktoś inny :-/
Naprawdę nie czytasz tego co inni piszą? NIKT NIE BĘDZIE KOMPILOWAŁ
GLIBCÓW Z --with-kernel=2.4.0 DO CZASU AŻ 2.2 STANIE SIĘ TYM CZYM
TERAZ JEST 2.2.

> 2.4.7 ledwo co wyszło z POWAŻNYCH problemów - i pojawi się jeszcze wiele
> takich. 2.2.19 jest stabilne, 2.2.20 już niedługo się pojawi. Obsługuje
> wszystko co mam i działa jak należy. A skoro działa, nie ma sensu poprawiać.
> Zwłaszcza, ze zmiana na 2.4.7 na pewno będzie zmianą na gorsze.
Na 2.2 nie działa xfs, brak netfiltera, zwalone ipv6... Stanie przy
2.2 to trzymanie się zwalonego i wybrakowanego kernela. No i co Ty na
takie przedstawienie sprawy? Powtarzam jeszcze raz... 2.4.x ma być
defaultowym kernelem ale nie jedynym. 2.2 jest zbyt wybrakowany dla
niektórych zastosowań i m.in. dlatego 2.4.x jest lepszy na default
kernel w PLD.

> Niestety, tak jest właśnie przy PLD. Ja Już musiałem kiedyś przejechać cały
> Kraków, bo komuś nie chciało się sprawdzić czy openssh działa czy
> nie...
Tak to jest jak się przerzuca jak leci z test albo upgraduje pakiety
gdy tego nie trzeba. Nie znasz zasady, że póki wszystko działa to się
nie dotyka? Każda zmiana niesie za sobą pewne ryzyko i nie dotyczy to
tylko PLD ale wszystkich dystrybucji na świecie i w ogóle WSZYSTKIEGO.

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/