Kwesita hostname

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Pią, 1 Cze 2001, 16:00:23 CEST

On Fri, Jun 01, 2001 at 03:53:17PM +0200, GoTaR wrote:
> Eeee... znaczy?
jeśli dodasz "search .." to to co wpisałeś jako "domain" zostanie nadpisane.
Zarówno domain i search wyznaczają domenę/listę domen, które resolver
próbuje dopisać do nazw hostów nie zawierających kropki.

> Taaa... tylko czy jesteś pewien, że wziął je właśnie z /etc/resolv.conf?
> /etc/resolv.conf:
> nameserver 127.0.0.1
masz DNSa na localhoscie?

> /etc/hosts:
> 127.0.0.1       os.mil.gov.pl   os      localhost
> 213.180.128.81  priv0.onet.pl	priv0
> Tak więc IMHO wynika to z tego, że aliasem hosta akurat takiej domeny
> jest ów sunsite czy kenny, a nie szukania po DNSach.
> No właśnie, bo do ustawiania domeny to jest /etc/hosts, a resolver nie
> ma tu nic do rzeczy.
> No przynajmniej tak mi się zdaje jak bawię się tymi plikami...
resolver może korzystać zarówno z /etc/hosts, jak i z nameservera.
Wszystko zależy od konfiguracji w /etc/host.conf (order hosts,bind albo
bind,hosts)
akurat nslookup nie sprawdza /etc/hosts w ogóle (bo on jest tylko do
odpytywania DNSa)
Wiarygodne rezultaty można by znaleźć używając Miśkowego programiku do
lookupów.

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835				http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...