Kwesita hostname

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Pią, 1 Cze 2001, 22:58:39 CEST

On Fri, Jun 01, 2001 at 16:00:23 +0200, Sebastian Zagrodzki wrote:

> masz DNSa na localhoscie?

Mam:) Dokładniej to proxyDNS, który korzysta (bo i musi) z 4 większych
DNSów. A czemu pytasz? ;)

> resolver może korzystać zarówno z /etc/hosts, jak i z nameservera.
> Wszystko zależy od konfiguracji w /etc/host.conf (order hosts,bind albo
> bind,hosts)

No, od konfiguracji nameservera też, bo ten mój na przykład najpierw
sprawdza lokalne /etc/hosts;) Hmmm... właśnie doszedłem do wniosku, że
nie jest to chyba dobry pomysł... W końcu jak resolver nie znajdzie
wpisu to i ns go nie znajdzie. Idę toto wyłączyć.

> akurat nslookup nie sprawdza /etc/hosts w ogóle (bo on jest tylko do
> odpytywania DNSa)

I dlatego dnsdomainname sprawdzałem tak jak sprawdzałem. Chodziło o
ustawienia domeny _na_ maszynie, więc jakby na to nie patrzeć - wpisy
nie mogą się różnić w zależności od metody sprawdzenia, którą
zastosujemy. Lokalnie to poleci z /etc/hosts, zaś zdalny DNS odpowie na
ustawione przez hostname short name domeną z jego zasobów, znalezioną
rzeczywiście - przez wypróbowanie domain|search. Niemniej jednak wydaje
mi się, że nie tu tkwi sedno sprawy.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>