802.1Q - na 2.2.19

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Nie, 10 Cze 2001, 09:40:17 CEST

On Sat, 9 Jun 2001, Blues wrote:

> buduje się poprawnie i fajnie działa :)
Jakiego sprzetu uzywasz?

> Potrzebny jest tylko vconfig (jest w repo), i ... niestety poprawki w
> sterownikach kart sieciowych. Problemem jest tu MTU, który jest w
> większości za duży, żeby karta chodziła poprawnie.
> Można to zmienić na stałe w sterowniku (tak mam u siebie, ale w
> dystrybucyjnym to jest nieporządane raczej) albo w wywołaniu interfejsu.

Wiem, bo przy VLAN'ach musi byc mtu 1504 na interfejsie. Czy da sie to
ustawic za pomoca ifconfig/ip czy trzeba grzebac wewnatrz kernela?
Najlepiej by bylo tak, by mtu mogly ustawiac rc-scripts w momencie wykrycia
ze korzystamy z vlan.

Z tego co przejrzalem grepem niektore sterowniki korzystaja z wartosci
z if_ether.h - i tak jest dobrze bo patch od 802.1q dodaje tam te swoje
cztery bajty, a niektore trzebaby poprzerabiac.

Nie wiesz czy sterowniki do 3comow (3c90x.o i 3c59x.o) zachowuja
sie prawidlowo? No i czy linuxowe vlany chodza na zwyklej 3c905c
czy musze kupowac drozsza 3c980? 3com o 802.1q wspomina w dokumentacji
tylko tej 3c980.

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-