rc-scripts i samba...

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.ORG.PL
Wto, 26 Cze 2001, 16:03:17 CEST

Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> writes:

> Jeszcze apropos rc-script'ów
>
> W momencie, gdy zamountuje jakis zasób samby i przed wyłšczeniem zapomnę
> go odmountować, zwisa mi przy wyłšczaniu/restarcie systemu na
> odmoutowywaniu systemów plików. I  słusznie, bo nie może mu się to udać,
> gdy network jest juz down.
kawałek z brancha totalnew:

  stop)
        # If we go to runlevel 0, 1 or 6 then umount all network fs
        if [ "$RUNLEVEL" = "6" -o "$RUNLEVEL" = "0" -o "$RUNLEVEL" = "1" ]; then
                if [ -x /etc/rc.d/init.d/netfs -a -f /var/lock/subsys/netfs ];
                then
                        /etc/rc.d/init.d/netfs stop
                else
                        netmtab=$(awk '{ if ($3 ~ /^(nfs|smbfs|ncpfs)$/ ) print $3}' /proc/mounts)
                        if (echo "$netmtab" | grep -q nfs); then
                           run_cmd "Unmounting NFS filesystems" umount -fat nfs
                        fi
                        if (echo "$netmtab" | grep -q smbfs); then
                           run_cmd "Unmounting SMB filesystems" umount -at smbfs
                        fi
                        if (echo "$netmtab" | grep -q ncpfs); then
                           run_cmd "Unmounting NCP filesystems" umount -at ncpfs
                        fi
                fi
        fi

wystarczy zbackportować

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/