rc-scripts i samba...

Jacek Rzęsista jacek w samm.com.pl
Wto, 26 Cze 2001, 16:00:02 CEST

On Tue, 26 Jun 2001, Blues wrote:
>Jeszcze apropos rc-script'ów
>
>W momencie, gdy zamountuje jakis zasób samby i przed wyłšczeniem zapomnę
>go odmountować, zwisa mi przy wyłšczaniu/restarcie systemu na
>odmoutowywaniu systemów plików. I  słusznie, bo nie może mu się to udać,
>gdy network jest juz down.
Kiedyś to już zgłaszałem - usłyszałem, że problem jest znany i znajduje
się na liście TODO" :-)))). A tak jeszcze a'propos samby i mountowania -
zdarzyło mi się przy ostatnim upgradzie samby, że akurat miałem
podmontowany dysk z innej samby (też na PLD :-) - pakiet po upgradzie
plików, wykonał /etc/rc.d/initd/smb restart, i już nie mogłem odmountować
wcześniej zamontowanych dyskow ("device is busy"), przez co oczywiście
system zawisł przy wyłączaniu kompa na próbie odmountowania dysków ...
Czy takie zachowanie jest normalne ? Jeżeli tak, to jak temu zapobiegać
(poza odmountowywaniem zasobów przed upgradem oczywiście :-))) ?

--
Jacek Rzęsista
mailto:jacek w samm.com.pl