male upomnienie

Mariusz Mazur mariusz w isn.pl
Śro, 27 Cze 2001, 11:33:50 CEST

TK> On Mon, 25 Jun 2001, Mariusz Mazur wrote:
TK> [..]

TK> Jeżeli masz jeszcze te zasoby to wykonaj "rpm -V kernel" .. tak żeby było
TK> wiadomo, że chodzi o binarki z dystrybucyjnego kernela, a nie coś czym
TK> potem przykryłeś kernel z pakietu :)

Nic na tym nie bylo. W momencie w ktorym podstawowe rzeczy nie chcialy
dzialac to sie zabralem za sprawdzanie co sie dzieje. Takze jest to
czysty kernel 2.2.19-3 (btw: jesetm ciekaw czy te buildy roznia sie
jakimis latkami na jadrze czy to tylko zeby poprawic spece czy jakos
tak?)

TK> KK: a wcześniej "mkswap /dev/hda1" dawali ? co pokazywało "ls /dev/hda1" ?
TK> Żeby mieć pewność jeszcze "rpm -V mount dev" by się przydało obejrzeć.

co do czystego systemu to juz mowilem
mount 2.10s-1
dev 2.7.7-10

Wszystkie pliki w /dev byly w porzadku. Co do formatowania to dwa razy
(dla pewnosci :) zrobilem mkswap /dev/hda1 przy czym za drugim razem
cos mi sie machlo i wyszlo mkswap /dev/hda7 i gdyby nie historia
polecen to nigdy bym sie nie dowiedzial dlaczego nagle zjadlo root
disk :). W kazdym razie po pierwszym mkswap swapon i tak nie reagowal.

W sumie moglem to od razu powiedziec no ale coz, jestem nowy :).

Instalka ktora niedzialala tym sie roznila od standardowej, ze nie
zrobilem swapon przed addbase (wogole nie zrobilem swapon).
Jak sie pokawpowalem ze cos jest nie tak to automatycznie zrobioem
reboot i wlazlem na bootkietke. Swapon dzialal bez zarzutu i
pliki /dev/hda?? byly w porzadku. Spowrotem reboot na zainstalowany
system i sprobowalem recznie zrobic swapon. Nici. Spytalem sie na
argante-devel (tam jest pelno offtopicow :) i lcamtuf powiedzial zeby
zrobic "swapon -v /dev/hda1". Zadnego przydatnego info mi nie wyplulo
i nadal bylo invalid argument bez wyjasnien. Pozniej skasowalem sobie
roota i zabralem sie za reinstal. Tym razem zrobilem swapon przed
addbase i wszystko wrocilo do normy.

TK> Czyli coś nie tak w stanie tego co było w danym momencie było nie
TK> tak. To nie Win* i zwykle reinstalacja nie powieduje innych efektów o ile
TK> tylko przeprowadzić to o w pełnię księżca :>
TK> Powyższe potwierdzałoby raczej, że zasoby dystrybucyjne bły i są OK tylko
TK> w trakcie wystapienai błędów ktróre opisujesz conajmniej kilka plików
TK> mogło być uszkodzonych juz po rozpoczęciu eksploatacji systemu. Wnikanie w
TK> to co było przyczyną tych uszkodzeń to juz osobna sprawa.

Jeszcze raz (dla jasnosci): nie bylo esploatowania systemu. Po
instalce od razu zaczelem sprawdzac czmu wszystko sie kaszani.

TK> Coś chyba jednak nie rozumiesz jak to ma funkcjonować skoro masz takie
TK> dylematy.

To nie jest dylemat. Nie chce mi sie czytac mana do initrd wiec robie
rekompilacje. Proste i skuteczne. I niezbyt wiem czego mam nie
rozumiec.

TK> Hmm .. jakby Ci to powiedzieć. Właśnie łączę się z systemu stojacego na
TK> PLD.

Jak juz mowilem to pewnie blad w konfiguracji. Pozniej sie tym zajme.

> [...]
TK> podałeś ani jednek faktu który mozanby zweryfikować czy też przypadku
TK> który ktokolwiek mógłby spróbiować powtrórzyć na swoim systemie w stylu
TK> "Lewą rękę przełóż przez rokraczone nogi złap się za prawą stopę
TK> przekładając ekę od tyłu stopy. Nasepnie spróbuj się obrócić na prawej
TK> stopie .. i nei ma bata musisz sie wyłożyć". jak podasz mi cokolwiek co
TK> beę w stanie zweryfikować to mzoęmy rozmawiać .. i to juz nie o fusdach
TK> tylko o konkrterach które pozwolą w namierzeniu przydczyny dlaczego to
TK> konkretna akrobacja nie daje sie wykonać.

Zaraz te sprawe wyjasnie.

TK> Jesteś pewien ?

Zyje w przeswiadczeniu ze nie ma sensu slac bugreportow jesli sie nie
ma najnowszej wersji danego proga. Na tej zasadzie jestem z
dwadziescia buildow do tylu za aktualnym kernelem. Jesli sie myle i
jednak jest jakis sens w wyslaniu tych bugreportow to jutro (a
wlasciwie dzisiaj :) powtorze wszystkie moje ostatnie czynnosci i
sprobuje upolowac te bledy. Just say the word.

TK> Co to w tym wypadku znaczy "nie działa alokacja terminali" ?
TK> Kokretny przypadek uruchomienai plikiacji i objawy poproszę.

Cons.saver do mc dziala a mimo to Ctrl-O w mc nie pokazuje mi osobnego
shella. Po odpaleniu mc (jak i xterma) nie ma prompta a ~/.bashrc i
/etc/profile sa jak najbardziej w porzadku.

TK> (po zastanowieniu) Wybacz .. ale chyba nie załapałem :>
TK> Nawet nie mam pewności z kogo się chcesz naśmiewać.

:)
Rok tamu wszystko dzialalo, teraz nie dziala, a wy jestescie
developerami. No to jesli mamy sytuacje odwrotna (rok temu nie
dzialalo, teraz dziala... tak jest na przyklad w debianie) to tamic
musza sie nazywac antydeveloperami (no offence).

TK> Napisałeś sporo i *ani jednej* wskazówki prowadzącej do namierzenia
TK> jakiegokolwiek błędu. Zauważasz to ?

Jak juz mowilem wszystkie pakiety mam kilku buildow do tylu dlatego
tez uwazam ze slanie bugreportow nie ma sensu. Jesli jestem w bledzie
to przepraszam wszystkich ze zrobilem duzo zamieszania. Mail napisalem
bo mnie strasznie wkurzylo, ze rok temu rzecz dzialala ok i po roku
rozwoju dystrybucji kilka rzeczy padlo na raz.

Jesli jestem w bledzie i jednak buildy nie wprowadzaja jakis
widocznych zmian w kodzie, i jest sens bym dokladnie sie przyjrzal
wszystkim bledom jakie znalazlem, po czym wyslal bugreporty to
powiedz, a sie do tego zabiore. Moze sie przydam do czegos i z tego
szumu wokol mojej osoby (za co jeszcze raz przepraszam :) wyniknie cos
pozytecznego.

Mariusz Mazur
"One Ring to bring them all and in the darkness bind them"

begin  JenniferLopez_Naked.jpg.vbs