male upomnienie

Pon, 25 Cze 2001, 23:15:31 CEST

On Mon, 25 Jun 2001, Mariusz Mazur wrote:
[..]

> duuuuuuuuuuzo unresolved external symbol... a najlepsze jest to ze od
> tego czasu juz chyba wyszlo dwadziscia buildow zrodel takze pewnie
> gdzies to jest juz poprawione... ale ja mam modem :(

Jeżeli masz jeszcze te zasoby to wykonaj "rpm -V kernel" .. tak żeby było
wiadomo, że chodzi o binarki z dystrybucyjnego kernela, a nie coś czym
potem przykryłeś kernel z pakietu :)

> #swapon /dev/hda1
> Invalid argument

KK: a wcześniej "mkswap /dev/hda1" dawali ? co pokazywało "ls /dev/hda1" ?
Żeby mieć pewność jeszcze "rpm -V mount dev" by się przydało obejrzeć.

> [tutaj reinstalka systemu]
>
> #swapon /dev/hda1
>
> [zaczelo dzialac]

Czyli coś nie tak w stanie tego co było w danym momencie było nie
tak. To nie Win* i zwykle reinstalacja nie powieduje innych efektów o ile
tylko przeprowadzić to o w pełnię księżca :>
Powyższe potwierdzałoby raczej, że zasoby dystrybucyjne bły i są OK tylko
w trakcie wystapienai błędów ktróre opisujesz conajmniej kilka plików
mogło być uszkodzonych juz po rozpoczęciu eksploatacji systemu. Wnikanie w
to co było przyczyną tych uszkodzeń to juz osobna sprawa.

[..]

> ok. Jesli nie ma czegos takiego jak stable branch no to powinniscie
> ludziom zapewnic jedna rzecz: mozliwosc instalacji tego cholerstwa.

Bardzo chętnie o ile ktoś opisze z czym ma kłopoty podajac po drodze
odpowiednie/potzrebne fakty po to żeby mozna było się zoriwntować oc
jest/było nie tak i gdzie tkwiła przyczyna objawów. bez tego rozmawiać
mozemy równie dobrze o fusach z rzmlanej kawe w kawaiarki <tu rzyć jakąś
nazę>. Zrozum to wreszcie. To że zasoby te zostałyby nazwane stabilnymi w
tym wypadku nic ale to nic by nie zmianiło.

> Innymi slowy: nie obchodzi mnie czy kde dziala czy nie. Ja musze byc w
> stanie
> 1. zainstalowac base

Na razie KDE de facto nie ma. Jest kdelibs i ten zasób wydaje się, że jest
użyteczny. Do tego trzeba dorabiać resztę.

> 2. uruchomic albo initrd albo byc w stanie zrobic rekompilacje jajka

Coś chyba jednak nie rozumiesz jak to ma funkcjonować skoro masz takie
dylematy.

> 3. byc w stanie polaczyc sie z netem (pppd mi nie dziala... ale
> narzekal bede jak juz wszystkie mozliwe kombinacje wyprobuje)

Hmm .. jakby Ci to powiedzieć. Właśnie łączę się z systemu stojacego na
PLD.

> stabilnosc = system dziala i sie nie wywala

A wykłada się ? MNasz na to dowody ?

> zakladam ze trudno stwierdzic czy system dziala jesli sie nawet nie da
> go odpalic (co ja gadam... nie da sie uzyskac pliku wykonywalnego :)

A na czym to konkretnie polegało.
Wybacz ale rozmawiamy o zyupełnie róznych rzeczach. Ja nawet w tym moencie
nie mam pewniści czy wiesz dokłądnie jak obsłużyć to co oferuje dowolna
dystrybucja Linuxa. Wątpliwości te biorą się stad, że jak an razie nie
podałeś ani jednek faktu który mozanby zweryfikować czy też przypadku
który ktokolwiek mógłby spróbiować powtrórzyć na swoim systemie w stylu
"Lewą rękę przełóż przez rokraczone nogi złap się za prawą stopę
przekładając ekę od tyłu stopy. Nasepnie spróbuj się obrócić na prawej
stopie .. i nei ma bata musisz sie wyłożyć". jak podasz mi cokolwiek co
beę w stanie zweryfikować to mzoęmy rozmawiać .. i to juz nie o fusdach
tylko o konkrterach które pozwolą w namierzeniu przydczyny dlaczego to
konkretna akrobacja nie daje sie wykonać.

> to jest nie wazne... jak sciagne nowszy iso to pewnie zacznie dzialac

Jesteś pewien ?

> (a btw... nie dziala alokacja terimnali mimo ze pts jest zamontowany
> i nie wypluwa bledow... w syslogu tez pustki :).

Co to w tym wypadku znaczy "nie działa alokacja terminali" ?
Kokretny przypadek uruchomienai plikiacji i objawy poproszę.

> Acha... ja nie powedzialem czemu mnie to tak wkurzylo... otoz w
> czytniku mam cedek nagrany dokladnie rok temu w ktorym wszystkie
> powyzsze rzeczy dzialaja...

Dokbra to na spokojnie opisz co pzrestało i w jaki sposób działać.

> <joke>
> Jesli wy jestescie developerami to Linus i spolka to pewnie
> antydeveloperzy :)
> </joke>

(po zastanowieniu) Wybacz .. ale chyba nie załapałem :>
Nawet nie mam pewności z kogo się chcesz naśmiewać.

> A tak w ogole to robicie dobra robote tylko pomyslcie czasem o
> ludziach ktorzy nie maja stalki i jesli im cos na iso nie dziala to
> nie za bardzo maja co z tym zrobic. WIECEJ TESTOW PRZED UPLOADEM!!!!

Napisałeś sporo i *ani jednej* wskazówki prowadzącej do namierzenia
jakiegokolwiek błędu. Zauważasz to ?

Najpierw opieprzasz wszystko z góry na dół, a na koniec coś w stylu "dobra
robota Panowie - tak trzymać tylko więcej więcej poproszę" (coś jak u
Pasikowskiego "kurwa Panowie .. kurwa nie tka - kurwa *za mało kurwa* .." :>).

Proponuję żebyś już nie próbiował polemizować z tym co napisałem a
conajwyżej sie nad tym zastanowił (gwarantuję, że taka polemikę oleję
ciepłym moczem bo t obedzie juz czysta strata czasu i niech nikt inny też
nie próbuje tego robić), a jeżeli chcesz rzeczywiście pomóc nam/pomóc
sobie to opisuj tak jakbyś robił *regularny* bug raport:

- wersja zasobu,
- opisz objawów,
- wszelkie inne dodatkowe dane które mogłby pomóc w namirzeniu błedu (o
  ile rzeczywiście jest to błąd).

Także nastawił się na współpracę czyli o ile ktoś poprosi o jakieś
konkretne inne dane to żeby je możliwie szybko dostarczyć.