(fwd) kloczek: SPECS aide.spec

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Śro, 27 Cze 2001, 19:36:21 CEST

On Wed, 27 Jun 2001 19:16:06 +0200 (CEST), you wrote:

>Jęśli chodzi o wątpliwości związane z modularnościa to spróbuj .. IMHO
>raczej nie będziesz żałował :)
>Jeśli chodzi o jakieś inne wątpliwoasi/obiekcje to nie kryj ich. Może
>akurat dostrzegasz coś z czego nikt z nas sobie nie zdaje sprawy.

Eee tam, modularność na serwie nie jest mi do niczego potrzebna, to ma być
stabilna maszyna, która ma chodzić non-stop i być bepieczna. Aktualnie
używam od 45 dni 2.2.19 z kilkoma patchami z PLD, które są wymagane do
poprawnej pracy + openwall, na co mi np. freeswan, którego nie używam.
Jądro zmieniam na nim tylko w razie konieczności.

>Tak bajdełejem to zdaje się, że aide po instalacji wymaga inicjacji. Nie
>wiem czy można skompletować taki plik konfiguracyjny który byłby
>uniwersaly i/lib czy stan systemu w którym jest to osadzane nie mógłby
>posłużyć jako źródło pewnych danych istotnych przy kompletowaniu pewnych
>elementów tego pliku. Jeżeli tak by było w istocie to może dałoby się
>wręcz skompletować automatyczne osadzanie tego pakeitu w systemie (?).

Hmm u mnie gdzie partycje (które aide omiata) wyglądają tak:
/dev/hda2             296M  140M  140M  50% /
/dev/hdc2             577M  402M  146M  74% /usr
/dev/hdc3             541M  265M  248M  52% /var

z ciut innymi aide.conf niż wrzucony do pakietu na procku:
[root w linux grzegorz]# cat /proc/cpuinfo |egrep "(name|MHz)"
model name      : Pentium II (Deschutes)
cpu MHz         : 350.804

tworzenie aide.db trwa kilka minut, lepiej imho wyświetlić ewentualnie
komunikat, zresztą w dokumentacji jest opisane jak to zrobić więc zbędny
trud.

Conajwyżej proponuję taką modyfikację aide-check żeby informował że brak
mu aide.db co zresztą już wykonałem :)

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w niewiem.org  http://hack.zone.to/
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć