(fwd) kloczek: SPECS aide.spec

Śro, 27 Cze 2001, 20:19:24 CEST

On Wed, 27 Jun 2001, Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk wrote:

> Eee tam, modularność na serwie nie jest mi do niczego potrzebna, to ma być
> stabilna maszyna, która ma chodzić non-stop i być bepieczna. Aktualnie
> używam od 45 dni 2.2.19 z kilkoma patchami z PLD, które są wymagane do
> poprawnej pracy + openwall, na co mi np. freeswan, którego nie używam.
> Jądro zmieniam na nim tylko w razie konieczności.

Wiesz ja tego też nie używam .. to leży sobie w module :)
Co do pewności i bezpieczeństwa to modularność tu nie pzreszkadza. Po
załadowaniu wszystkich potrzebnych modułów możesz za pomocą lcap wyłaczyć
mozliwość ładowania modułł i dzieki temu masz ekwiwalent tego co kjest
przy kernelu monolitycznym bez obsługi modułów o np. po wąłniu uniemożliwi
pozostawienia backdora w postaci modułu.

> Hmm u mnie gdzie partycje (które aide omiata) wyglądają tak:
> /dev/hda2             296M  140M  140M  50% /
> /dev/hdc2             577M  402M  146M  74% /usr
> /dev/hdc3             541M  265M  248M  52% /var
>
> z ciut innymi aide.conf niż wrzucony do pakietu na procku:
> [root w linux grzegorz]# cat /proc/cpuinfo |egrep "(name|MHz)"
> model name      : Pentium II (Deschutes)
> cpu MHz         : 350.804
>
> tworzenie aide.db trwa kilka minut, lepiej imho wyświetlić ewentualnie
> komunikat, zresztą w dokumentacji jest opisane jak to zrobić więc zbędny
> trud.

Aż by się prosiło o dodanie inicjacji do
/etc/rc.d/rc.syinit/<level>aide po zmodularyyzowaniu /etc/rc.d/rc.syinit
po to żeby w tym skrypcie sparwdzić czy odpowiednai baza jest i jeżlei jej
nie ma to zeby ja zainicjować. Cazy nawet bez takiej modularzacji do
/etc/rc.d/rc.init/aide i odpalanie tego jako usługi w której by nasepowało
tylko sprawdznie i inicjacja bazy.

> Conajwyżej proponuję taką modyfikację aide-check żeby informował że brak
> mu aide.db co zresztą już wykonałem :)

Myśliz że to moze być ekwiwalemntem powyższego ? W sumie .. łaj not (?)