rc-boot

Czw, 28 Cze 2001, 12:36:48 CEST

On 27 Jun 2001, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Czołem.
>
> Głównie do Tomka, ale może ktoś wtrąci swoje...
>
> Chciałbym żeby rc-boot i rc-boot-lilo pojawiło się na ftepie szybko.
> rc-boot-lilo jest używane w instalatorze, działa u mnie.
> rc-boot-grub czeka na Łukasza żeby dokończył, więc może poczekać.

Powtórzę nieco.
rc-boot powinien być skonstruowany tak jak rc-inetd czyli frontend i
backend skrypt. W tej chwili to są w prawktyce osobne skrypty (we
frontendzie znajduje się tylko wołanie backendu czyli wogóle mogłoby go
nie być). Dlaczego tak ? Dlatego ponieważ wogóle w tej chwili nie są
sformalizowane regóły oskryptowywania boot mgr-ów (i nie tylko bo
rc-bootem możnaby obłożyć także np. memtest86). Czyli w praktyce za każdym
razem całosć wygląda nieprzejrzyście i moze być pisana w praktycznie
dowolny sposób. Na początku Łukaszowi mówiłem wyraźnie, że to od czego sie
powinno zacżąć to *jasne zdefiniowanie interfejsu* między frontendem i
backendem a także zestaw funkcji jakie ma udosępniać frontend skrypt. To
nie zostało zrobione. Proponuję choćby przyjrzeć się dodatkom do
initscripts jakie wrzucili ludzie w MDK. Zdefiniowanie interfejsu jest
potrzebne po to żeby nie pisać całości od początku w momencie obkładania
kolejnego boot mgr-a czy oprócz kerneli i systemów takze takich rzeczy jak
memtest86.

> Wiem Tomek że masz uraz do rc-boot,

To jest eufemizm. To co mam to są konkretne argumenty które powtarzałem
wielokrotnie i które pozostały bez odpowiedzi.

> ale jest potrzebne, nieważne czy "wewnętrznie piękne i uporządkowane"
> czy takie jak teraz - ma być i przede wszystkim ma działać.

Jeżeli jest potrzebne to tzreba to napisać ale poprawnie. Jak chcesz
porządkować to skoro nie jest zdefiniowany jednoznacznie styk między
rc-boot a resztą ?