mutt (bylo Re: rc.hdparm - ide cdrom)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Sob, 30 Cze 2001, 09:26:12 CEST

On Fri, Jun 29, 2001 at 11:59:57PM +0200, --s+ wrote:
> To skad moje klopoty? Czy dodatkowe wpisy podczas upgrade-u
> z 1.2.x do 1.3.x maja magicznie pojawic sie w plikach konfiguracyjnych,
> skoro ich tam nie ma? Dlaczego mam specjalnie doczytywac podreczniki,
> jesli chce zwyczajnie napisac cos z polskimi literkami, nie psujac
> ich w mailu? Ale spoko, zaraz dopisze je i luzik. Mam nadzieje,
> ze bedzie juz dobrze i nie bede sial po liscie dziwnymi znaczkami.
A dlaczego domyslna konfiguracja mutta ma zakladac, ze wszyscy chca
wysylac akurat w iso-8859-2? Dla MIME domyslny jest iso-8859-1, dla
nie-MIME us-ascii, a poza tym jedynym uniwersalnym (i uzywanym) zestawem
znakow jest unicode, wiec IMHO zachowanie mutta jest jak najbardziej
poprawne. A tak juz jest z oprogramowaniem w UNIX, ze trzeba je czasem
skonfigurowac. A wracac sie do starej wersji, ktora nie umie
przekodowywac wiadomosci, tylko dlatego ze ktos tego nie potrzebuje to
bzdura.

Pozdrowienia,
	Jacek