Otwarty konkurs na tekstowy toolkit wagi lekkiej, z atrakcyjna nagroda

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Wto, 6 Mar 2001, 17:38:36 CET

On Mon, Mar 05, 2001 at 08:23:17PM +0100, Paweł Kołodziej wrote:
> Witam.
> Przepraszam że wysyłam tu list nie zwiazany ściśle z pakietowaniem
> proramów, ale ta grupa, ze względu na dość szeroki krąg dobrze
> poinformowanych odbiorców, wydaje mi się być odpowiednia.
> Otóż w celu prowadzenia dalszego dynamicznego rozwoju wuch'a który
> przyczyni sie do powiekszenia dynamiki rozwoju PLD poszukuje
> tookitu służącego do pisania okienkowych aplikacji pod konsole.
> Oto stawiane wymagania
>  	- najlepiej żeby było napisane w C. C++ raczej odpada (chodzi
> 	  głownie o wzrost wielkości programów linkownaych z libstdc++)

To wygląda tak, że jeśli to ma być tylko do wucha, jako do wucha, to
wszystko jest ok, możemy się linkować z całym bożym światem, ale jeśli
to ma być do wucha jako cześci instalatora, pisanego normalnie w C,
a nie tak jak jest teraz (przy obecnym poziomie partyzantki automateusza
rozmiar wucha nie ma znaczenia). Ale programy w c++ nie są duże tylko z
powodu dużego libstdc++, np. tvision jest bardo powerful, ale jest też
ogromne. Tzn jego możliwości znacząco przerastają nasze potrzeby...
Inne problemy z c++ to np. szablony, co prawda wykorzystujesz dwa
razy ten sam kod, ale tylko źródłowy. Jakbyś napisał to w C, to co
prawda byłoby trudniej, ale naprawde wykorzystałbyś 2 razy ten
sam kod wynikowy. Jeszcze inne ciekawostki to stosowanie klas
typu String, które będąc bardzo poręczne, mają kontruktory inline
i również strasznie naciągają kod wynikowy.

> 	- powinna umozliwiac utworzenie wielu okienek i ich swobodne
> 	  przesuwanie przez użytkownika.
> 	- powinien być przynajmniej minimalny zestaw różnych ustrojstw
> 	  które można w te okienka wstawić (przyciski, listy wyboru itp.)
> 	- było by dobrze, gdyby każde okno mogło być obsługiwane przez
> 	  osobny proces.

To jest problem z tvision.... oni raczej o procesach nie myśleli... :<

> Właściwie powyższe spełnia twin - z jednym wyjątkiem: barkuje róznych
> rzeczy do wstawiania w okienka (listy wyboru itp.).
> Drugim powodem dla którego wolał bym nie uzywać twina, jest to, że nie
> powstała, i w obecnej wersji twina raczej nie może powstać żadna aplikacja
> go wykożystująca, bardziej złożona od monitora wolnej pamieci.

Tak.... ten Włoch mnie dobija... on chce CVS, ale żeby kontrole miał...

> Tak więc jeśli ktoś zna rozwiązanie spełniające powyższe
> warunki to bardzo prosze o kontakt.
> Zwycięzca konkursu będzie przez 16 tygodni mógł używać prestiżowego tytułu
> "zwycięzca I edycji konkursu na dobrą rade -- ,,WUCH 2001'' ".

Nie żaby na nagrody łasy był, ale zamierzam pisać swojego twina.
Pewnie zajmie to trochę czasu, ale jeśli nie znajdziesz nic do
tego czasu, to służę pomocą :>

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

We are MicroSoft.  You will be assimilated.
Resistance is futile.
	-- Attributed to B.G., Gill Bates

Delta Force quiche Semtex Legion of Doom
[Hello to all my fans in domestic surveillance] terrorist
Honduras radar Honduras SEAL Team 6 NORAD FBI Mossad Semtex
supercomputer bomb Albanian fissionable SEAL Team 6
assassination