FHS: katalogi man (i libexec - a propos openssh)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 6 Mar 2001, 21:39:01 CET

Miałem parę wątpliwości, więc ściągnąłem sobie stosowny dokument
(w wersji 2.1). No i część z nich mam nadal:

W opisie /usr/local jest coś takiego:

 /usr/local -- Local hierarchy
 +-bin       Local binaries
 +-games     Local game binaries
 +-include   Local C header files
 +-lib       Local libraries
 +-sbin      Local system binaries
 +-share     Local architecture-independent hierarchy
 +-src       Local source code

O man nie ma nic, więc kwalifikowałby się pod share (jak w /usr).
Ale dalej jest:

 Manual pages for commands and data under /usr/local are stored in
 /usr/local/man.  Manual pages for X11R6 are stored in /usr/X11R6/man.

W naszym pakiecie FHS jest /usr/local/share/man, w man było wpisane
/usr/local/man dopóki nie zmieniłem patrząc na FHS. Co z tym - zostawić,
zmienić, poczekać na FHS 2.2?

Ponadto FHS mówi o katalogach <mandir>/man[1-8], więc można je dodać do
FHS (w tej chwili nie należą do żadnego pakietu), podobnie
<mandir>/<locale>/man[1-8] (to też chyba dodać do FHS, ale z %lang?).
[mogę to zrobić, jeżeli nie ma przeciwskazań]

Natomiast nie ma nic o /usr/share/man/mann (tam się pakują manuale
od tcl, tk, tix, blt) oraz /usr/share/man/manl (manuale do SQL
przychodzące z postgresql-clients).

Przy okazji sprawdziłem - nie ma nic o /usr/libexec, więc sftp-server
powinien być gdzie indziej - /usr/sbin? Chyba wystarczy zdefiniować
_libexecdir=/usr/sbin w specu (przed %configure).
(aha, to samo dotyczy ssh-askpass).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/