kdebase

Wto, 13 Mar 2001, 14:02:25 CET

Pakiet który jest obecnie ma kilka mankamentów. Nad kilkoma trzeba troche
pomyślec.

1) Pole Icon w plikach desktop.
Podana jest tylko nazwa pliku bez rozszerzenia. Skutek jest taki, że pod
panelem KDE widac co tzreba w menu ale w panelu GNOME nie ma ikonek.
Propozycja rozwiazanai tego: popatchowanie plikół desktop żeby zawierały
pełne nazwy plików.

2) ścieżki do plików wymieniane w Icon.

w %{_pixmapsdir} jest cała struktóra typu {hicolor,locolor}/*/apps.
Same ikonki są w czterech rozdzielczościach. Po co ? tego jeszcze nie
doszedłem - przecież i tak wygląda na to, że ikonki sa sakalowane.
Jeżeli można wywaliłbym wszystkie {hicolor,locolor}/*/apps/* i
hicolor/48x48/apps wrzuciłbym bezpośrenio do %{_pixmapsdir} (przy okazji
wyjdzie że kilka plików jest nadmiarowych do non-kde aplikacji jak
netscape.png i kilk innych).
Tymczasowy workaround na to jaki właśnie u siebie trenuję (jeszcze musże
sprawdzić czy to sie buduje) jest taki (w %install):

+mv $RPM_BUILD_ROOT%{_pixmapsdir}/hicolor/48x48/apps/* \
+       $RPM_BUILD_ROOT%{_pixmapsdir}
+ln -sf ../../../pixmaps $RPM_BUILD_ROOT%{_pixmapsdir}/hicolor/48x48/apps

Powinno to daż tyle że w panelu GNOME ikonki też bendą widoczne (ale
dopiero po porawianiu samych plikół desktop).

3) w KDE w plikach desktop w opisach stosowany jest UTF.
W gnome-libs z rawhide jest patch na UTF8 w menu i chyba trzeba będzie to
wypróbować i o ile zadziała to zaplikować.

No i do jasnej .. dlaczego to tak pieruńsko dużo zajmuje pamięci (?).
Konqueror zajmuje wiecej pamieci (na dzień doby) niz szkapa, a  dodatkowo
odpala sobie chyba z 15 sztuk kdeinitów (każdy po kolejne 5MB RSS).

Przyznać musze, że doyślny temat qt jest dość przyjemny i chyba bendę
próbował znaleźć cos podobnego do gtk+ (wydaje mi się że coś takiego
widziałem). Kto wie moze moznaby to ustawić jako temat domyslny w gtk+
(?).