LDPS dla PLD.

Wto, 13 Mar 2001, 14:47:59 CET

On Tue, 13 Mar 2001, Serek/GNU wrote:

> a nie niepokoi cie ostatni raport dwoch osob,
> mowiacy o tym, ze przy duzym obciazeniu serwerow
> ftp i www nasze PLD wysiada? sadzisz, ze to przypadek?

Skoro nie jest to przypadkowe to w takim razie napewno jest to w takim
razie zamierzone działanie (?).

> mysle, ze obecna nonszalancja developerow,
> nie daje nawet kilkuprocentowej pewnosci, ze to
> co obecnie jest na ftp-e dziala zgodnie
> z (niezapisanymi, btw.) oczekiwaniami.

Z tego, że coś gdzieś komuś nie działa w jakiś warunkach na pewno te kilka
procent nie wynika (nie wiem skąd je wziąłeś). Błędy są dokładnie wszędzie
(w każdej dystrybucji). Kwestia tylko w tym jak są usuwane i tylko w ten
sposób możesz oceniać przydatność danego zespołu do tego żeby móc
doprowadzić coś do pewnego moentu.

> nie ma sensu rozwijac lewej nogi, skoro prawa jest w stanie zaniku.
> musimy podjac wszelkie proby, by dokonczyc instalatora,

Sergiusz .. podejmij tą próbę.

> zamrozic wersje oraz zrobic temu wszystkiemu dokladne testy.

Testy można robić róznie dobrze w trakcie. O powyższej niestabilności
decyduje wyłącznie kernel i moze jeszcze glibc (a w zasadzie tylko
kernel). To czy zmieni się w wym czasie jeszcze setka innych pakietów nie
ma na to wpływu.

> inaczej bedziemy grupa naukowa, i zamiast dystrybucji bedziemy czynili
> badania nad zachowaniem rpm-a w nietypowych sytuacjach. badania,
> ktorym brakuje solidnych podstaw merytorycznych, szlachcice. lubudubu
> do przodu, atak na sasiedni zascianek, cel-pal.

Nie wiem naprawdę o jakich badaniach piszesz.
Może coś napiszesz o tych podstawach (?).

Całosć prac i tak sprowadza sie do usuwania sczegół po szczególe. Bierzesz
sobie za cel (np. ustalenie przyczyn niestabilnosci przy dużym obciążeniu)
i wypalasz sobie do tego ile chcesz. Niczego innego bardziej namacalnego
sie tu nie da zrobić (o czym sam doskonale powienieneś wiedzieć ..
precież).