Czy jest dokument określający koncepcję instalatora?

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Śro, 14 Mar 2001, 16:11:40 CET

On Wed, Mar 14, 2001 at 02:46:39PM +0100, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Cześć,
>
> Widzę że znowu rozgorzała dyskusja na temat instalatora.
> Poczytałem README w drzewku installer, czytuję czasem pld-installer
> ale nadal nie chwytam co jest co i jaka jest ogólna koncepcja
> instalatora(ów)
>
> wucha znam, nawet próbowalem używać, prowizorkę widziałem w akcji.
>
> co to jest automateusz?

Automateusz to kilka skryptow sh + taki mały program do wyświetlania
okieniek (ala dialog). To wszystko razem się odpala jako instalator,
i on się pyta o source / dest etc... robi konfigi, uruchamia
wucha, rebootuje.

> po co jakies sieciowe serwer/klient toolkity tekstowe?

To jest co innego. To znaczy być może w mniej lub bardziej odległej
przyszłości to będzie użyte w wuchu.

> co ze starym instalatorem w slang/newt, który pokazywał Paweł Gajda w Wawie?

Nie mam pojęcia.

> co wogóle ma robić instalator i kiedy kończy sie jego zadanie, a kiedy
> zaczyna sie konfiguracja?

IMHO:
Instalator robi co następuje:
1. partycjonuje dysk
2. robi + włącza swap
3. zakłada filesystemy
4. -- opcjonalnie
      konfiguruje moduły, np scsi, sieć
      konfiguruje sieć
5. wybiera skąd instalować (cd|net|hdd)
6. uruchamia wucha|prowizorke|whatever (można pomyśleć o odpaleniu
   na zyczenie prowizorki a nie wucha)
7. konfiguruje rc-boot (lilo|grub)
8. konfiguruje timezone
9. zapisuje konfig rc-boot, linki typu cdrom, jak wie gdzie, timezone, sieci
   jesli user sobie zarzyczy, fstab. etc..
10. reboot

Przynajmniej to robi automatołek.

> co przygotuje miejsce na dysku, zainstaluje base system bez pytania
> o wybór pakietów, założy lilo/gruba - a potem reboot i
> dopiero wybór dodatkowych pakietów i konfiguracja za pomocą
> czegoś potężniejszego. Czy tak miało być?

Nie wiem jak miało być.

> Jeśli przegapiłem dokument odpowiadający na moje pytania
> proszę o namiary.

I don't think so.

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

Avoid the Gates of Hell.  Use Linux
	-- unknown source

Rule Psix arrangements smuggle Clinton Albanian Nazi
Ft. Bragg AK-47 terrorist Soviet  class struggle jihad CIA
ammunition Semtex Noriega smuggle AK-47 Serbian
assassination