kdebase

Czw, 15 Mar 2001, 00:04:19 CET

On Wed, 14 Mar 2001, Rafal Cygnarowski wrote:
[..]

> przypuszczam, ze nie wszedzie... poza tym skalowanie ikonki traca z reguly
> na jakosci

Nie jest to prawdą po mimo, że na pierwszy rzut oka mogłoby sie wydawać,
że masz rację. Zauważ, że ikonki do GNOME mają mieć standardową
rozdzielczość 48x48 punktów. Nowy panel ma możliwość powiększenia paska z
ikonkami do 128iu punktów. Po mimo prawie trzykrotnego powiększenia ikonki
nadal wyglądają znośnie. Skalowanie w dół i nawet ze zmniejszona ilością
kolorów jest jeszcze mniej kłopotliwe. Jeżeli w KDE jest to gorzej
zrobione to znaczy, że jest kiepskie wsparcie do skalowania bitmap
(mogliby choć ściągnąć to co jest imlib albio jeszcze lepiej z
gdk-pixbuf).

> A moze lepiej zrobic:
> kdebase-low_resolution_icons-%{version}.rpm
> a te z wysoka bezposrednio do kdebase?

To by było za dużo IMHO certolenia się z tym. Jeżeli używanie tylko bitmap
48x48 sprawdzi się to naprawdę nie zajmowalbym się resztą.