kdebase - podsumowanie

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Czw, 15 Mar 2001, 12:00:27 CET

Dzisiaj całą noc przesiedziałem nad KDE i mam kilka dodatkowych uwag:

1) Problem z polem "Icon" w plikach *.desktop pochodzących z KDE jest
prosty do rozwiązania. Wystarczy podopisaywac rozszerznia bitmap i wszystko
nadal bedzie dzialalo.

2) Ikonek z KDE nie należy wrzucać do %{pixmapsdir}, tylko zostawić tam gdzie
są obecnie. Chodzi o to, że katalogi locolor i hicolor są pewnymi całościowymi
zestawami (tematami). Jeśli np. ktoś chciałby zainstalować sobie zestaw
ala matrix, to my w ten sposób pozbawimy go fajnego filczera. Związku z tym
trzeba przerobić gnome aby szukał ikonek w podkatalogach  należących
do KDE lub pogodzić się z brakiem ikon programów w menu. W tym drugim przypadku
przerabianie plików *.desktop nie ma sensu.

3) Jeśli chodzi o różne rozmiary ikon, to są one wszystkie wykorzystywane.
Na przykład panel KDE po najechaniu kursorem na applet "powiększa" jego
ikonę (wyświetla ikonę o większym rozmiarze jak w OSMacX). Jest to zrobione
aby było szybkie, ale pamięciożerne (wszystkie ikony siedzą w pamięci).

4) Pliki .directory wymagają ściśle określonych rozmiarów ikon (16x16, 32x32, itd)
Jeśli ikony mają inny rozmiar to nie są pokazywane. Z tego powodu pakiet applnk
kuleje. Rozwiązaniem mogło by być dwa zestawy plików .directory. Jeden dla Gnome,
drugi dla KDE. W ten sposób były by dwie paczki: applnk-KDE applnk-GNOME.
W ten sposób rozkład katalogów by się nie zmienił, a jedynie ich opisy.
Póki co nie mam lepszego pomysłu na rozwiązanie tego problemu.

5) Jeśli chodzi o dokumentację HTML, to w dość prosty sposób można ją włożyć
do %{docdir}/HTML zamiast do %{datadir}/doc/HTML jak to jest obecnie. Oczywiście
testowałem i działa. Zawsze można też wymyślić jeszczce inny katalog :).

To tyle. Komentarze mile widziane :).
--
   +-------------------+        Niezależnie od tego, jaką drogą jedziesz,
  @|  Michał Zawalich  |@                zawsze jest pod górę.