rpm - dodatkowe makra? (Re: Dziwna tendencja...)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 16 Mar 2001, 00:36:29 CET

On Thu, Mar 01, 2001 at 04:29:26PM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> On Wed, Feb 28, 2001 at 06:40:03PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> [...]
>
> A może dało by się tak jakoś zrobić to find-require, żeby można było
> zdefiniować w specu np. jakies makro, aby zignorować niektóre źródła
> zalezności.
>
> Np.:
>
> %define  _dep_ignore_libs libGL.so libGLU.so
> %define  _dep_ignore_file /usr/......
>
> Oczywiście w pierwszym przypadku należałoby ręcznie dodać: Requires:
> OpenGL.

Dosyć dobry pomysł.

Można też zrobić (co by wystarczyło, powyższe byłoby wygodniejsze
w niektórych przypadkach) makra w rodzaju:
%define _ignore_requires <regex>
%define _ignore_provides <regex>

i w skryptach find-{requires,provides}* byłoby grep -v "%{_ignore...}"

Defaultowo oba makra mogłyby być zdefiniowane na "^$".

Tylko nie wiem, czy w tych skryptach da się dobrać do makr
zdefiniowanych w specu? Czy trzeba po prostu parsować speca żeby je
znaleźć?

Takie coś pozwoliłoby wyeliminować dosyć niewygodne obejścia przez
patch + %define __find_requires .

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/