rpm - dodatkowe makra? (Re: Dziwna tendencja...)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 20 Mar 2001, 17:23:44 CET

On Fri, Mar 16, 2001 at 12:36:29AM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Można też zrobić (co by wystarczyło, powyższe byłoby wygodniejsze
> w niektórych przypadkach) makra w rodzaju:
> %define _ignore_requires <regex>
> %define _ignore_provides <regex>
>
> i w skryptach find-{requires,provides}* byłoby grep -v "%{_ignore...}"

Znowu sobie odpowiadam ;/
W macros.pld znalazłem coś takiego:

%_noautoreqdir          %{_defaultdocdir} %{_examplesdir}
%_noautoreqdep          %{nil}

ale nie zauważyłem, żeby to było gdziekolwiek używane...
W find-requires katalogi doc i examples są wyłączane bez użycia tych
makr. Da się w ogóle w tych skryptach odwoływać do makr rpm?

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - dotyczące większej liczby pakietów,
a dające się łatwo zrobić (z dokładnością do nazw - mogą być inne):

%debugcflags    -O0 -g
%rpmcflags      %{?debug:%debugcflags}%{!?debug:%optflags}
%rpmldflags     %{!?debug:-s}

I w specach zamiast wielokrotnie powtarzających się formułek używać
%rpmcflags i %rpmldflags. spece się skrócą, a ewentualna zmiana
flag dla pakietów debug wystarczać będzie już w jednym miejscu.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/