Samba

Śro, 21 Mar 2001, 09:21:00 CET

On Tue, 20 Mar 2001, Artur Flinta wrote:

> Witam!
>
> Mam mały problem z serwerem postawionym na PLD (ISO z okolic
> lutego). Problem objawia się tym, że serwer Linuxowy zastąpił serwer
> Novellowy (sprawy legalnościowe). Pojawił się natomiast kłopot z
> ciągłością pracy w sieci. Protokół TCP/IP, klienci Win98 i Win95 na
> których zasuwają aplikacje DOS'owe kożystające z dysków sieciowych. I co
> jakiś czas aplikacja traci kontakt z serwerem (dyskiem sieciowym). Gdy
> odpali się ją jeszcze raz wszystko sobie działa dalej, do czsu. Czasami są
> [...]

Posprawdzaj czy nazwy netbiosowe na końcówkach są takie same jak nazwy w
DNS. Tu jest pewna upierdliwość MS. Otóż po DHCP nie można pzrekazać nazwy
netbiosowej. Jeżeli te dwie nazwy są różne to wachlaż różnych objawów
jakie można w takiej sytuacji zaobserwować jest conajmniej pieruńsko
długi. Najgorsze jest to, że wystarczy że komuś kto ma swoją stację
zachce się nagle w otoczeniu sieciowym być obecnym nie pod nazwą zenek
tylko ziutek. Zmiana prawie zawsze wywołuje nie koniecznie natychmiaastowe
efekty co dodatkowo wprowadza dodatkowo zamieszanie spowodoane tym, że
osoba robiąca taka zmianę zwykle nie kojarzy faktów wystąpienia zakłuceń z
tym co zmieniła.