rpm - dodatkowe makra? (Re: Dziwna tendencja...)

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 21 Mar 2001, 17:59:49 CET

On Tue, Mar 20, 2001 at 05:23:44PM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Znowu sobie odpowiadam ;/
> W macros.pld znalazłem coś takiego:
>
> %_noautoreqdir          %{_defaultdocdir} %{_examplesdir}
> %_noautoreqdep          %{nil}
>
> ale nie zauważyłem, żeby to było gdziekolwiek używane...
Wygląda na to że nie są (nie ma tego nawet w żadnych binarkach rpma).

> W find-requires katalogi doc i examples są wyłączane bez użycia tych
> makr.
> Da się w ogóle w tych skryptach odwoływać do makr rpm?
Raczej nie.

Ale mam nowy, do tego banalnie prosty pomysł:
Skrypty find-requires są chyba wywoływane w katalogu w którym są
przebudowywane źródła. Więc może mogłyby czytać tam jakiś plik. Jeśli
taki plik by istniał odpowiednie pliki/pakiety/biblioteki byłyby
ignorowane. Taki plik mógłby być tworzony w samym rpmie
("echo cośtam > gdzieśtam") lub dodawany jako osobny Source. W tym
pierwszym przypadku możnaby jakies makra zrobić.

Proponowałbym:
./__rpm_require_ignore_file
./__rpm_require_ignore_so
./__rpm_provide_ignore_file