kernel 2.2.18-15 i kilka szczęgółów z instalatora

Rafal Cygnarowski rafi w alpha.opm.pl
Czw, 22 Mar 2001, 10:03:55 CET

> przechodzimy na pełne wyspecyfikowanie listy pakitów właczanych w pierwszy
> CD podawanej w pliku i kontrolowanej przez pliki znajdujące się w cvs.
Ja bylbym jeszcze za skorelowaniem wielokrotnych iso z prowizorka.
To co teraz napisze to bedzie pewnie czysta abstrakcja i nie wejdzie
do uzytku, ale... moze akurat...

Przed instalacja pakietow nastepuje wybieranie listy pakietow do
instalacji. Aktualnie jest to robione na podstawie kilku na sztywno
wykonanych list pakietow (base/route... i cos tam jeszcze).

Zastanawialem sie, czy nie lepiej byloby wykonac w nastepujacy sposob:

a) ustalic kilka grup pakietow, ktore bylyby listami takimi, jak aktualnie
jest np. base. Bylyby to np. base (taki na prawde najmniejszy pakiet, zeby
skrzynka linux-owa po prostu wystartowala), WWW (apache, php...), devel
(kompilatorki...), desktops (kde, gnome...), services (mail/ftp/nfs... ) i
co tam komu jeszcze przyjdzie do glowy (pewnie znacznie lepszy podzial,
niz teraz podalem)...

b) kazda grupa znajdowalaby sie w calosci na jednym cd i nie bylaby
zalezna od cd nastepnego (przyklad: jesli jakis pakiet znajduje sie
w grupie WWW, a grupa ta znajduje sie na cd1, to nie moze podczas
instalacji wymagac cd2) - tym samym bedzie mozliwosc zainstalowania
wszystkich pakietow z cd1 bez koniecznosci sciagania iso cd2 (logiczne,
prawda?)

c) Podczas instalacji przy wybieraniu pakietow pierwszym pytaniem bedzie,
ktore grupy chce zainstalowac (base nie podlega temu pytaniu, bo bez niego
i tak sie nic nie zainstaluje)

d) Potem juz powinny byc pytania tak jak ma to miejsce np. przy wybieraniu
pakietow 'apmd' czy 'lilo' kontra 'grub'

e) poza install-logiem lista pakietow powinna byc zapisana w jakim tam
miejscu... moze posluzyc juz jako gotowa podstawa do instalacji na innej
maszynce (a moze bedzie zawiarala jeszcze cos wiecej niz tylko informacje
o pakietach?)

milych rozmyslan...
pozdrawiam,
rafal

  rafał 'pascalek' cygnarowski    .-------------------------------.
     mailto: rafi w pascal.pl       | Linux Registered User #160860 |
http://www.republika.pl/pascalek  `-------------------------------'