Spier***** patch na na readline

Czw, 3 Maj 2001, 13:34:13 CEST

On Thu, 3 May 2001, Michal Kochanowicz wrote:

> [...]
> patch robi po każdym naciśnięciu klawisza reset biblioteki, taki jaki
> normalnie ma miejsce po otrzymaniu SIGWINCH (zmiana rozmiaru terminala)
> co pociąga za sobą wyczyszczenie linii poleceń i ponowne jej
> wyrysowanie. I stąd się bierze to migotanie. IMO patch został zrobiony
> przez idiotę - to tak jakby wysiadać i wsiadać do samochodu tylko po to,
> żeby poprawić ustawienie lusterek, bo przecież robi się to po wejściu do
> samochodu...
>
> W związku z powyższym mam dwie prośby:
> 	1. Wywalić ten patch, albo zrobić go poprawnie.

Wyrzuć to. Masz argumenty na to że jest to niepoprawne.

> 	2. Nie wrzucać patchy o nieznanej funkconalności. Ludzie z
> 	   rawhide albo MDK nie są nieomylni, jak widać.

Dokładnie. Dlatego przecież (ja naten przykład) nie wrzucam wszystkiego co
popadnie. Staram się to przeglądać, czytać komentarze i zastanawiać nad
tym co wrzucam. Czasami jak w tym przypadku okauje się, że coś po mimo
tego sie przeoczy.

> PS. A wiecie co mnie naprawdę przeraziło? To:
> $ g rawhide *.spec | wc -l
>     206
> $ g MDK *.spec | wc -l
>     41
> Właśnie przestałem się dziwić że PHP się sypie.

Hmm .. w tym konkretnym wypadku jednak nie widze korelacji.
Zapewne 4.0.5 będzie się mniej walić. Zapewne też nie pzrestanie się walić
we wszystkich miejscach. Dlaczego ? ano dlatego że php jest troche jednak
skompilikowane i użycie każdego niemal modułu wprowadza w całą interakcję
jakąś kolejna zewnętrzną bibliotekę.

Michał. Ja mam prośbę którą także w zasadzie można w razie czego kierować
do wszystkich. Jeżeli coś jest nie tak i ma się komplet atrgumentów
zebranych do tego żeby wiedzieć, że tak naprawdę jest to prosciej jest
naprawdę to coś poprawić. Pisanie listów z żółcią w podteście to czysta
strata czasu :)
Jeszcze raz powtórze, że to co robimy robimy pd dyktando ilnych
argumentów, a nie argumentów siły. W tym kontekście nawet jeżeli autorem
patcha byłby i sam Wszechmogący, a widaćby było jak na dłoni ze poprawka
coś knoci to samo podanie uzasadnienia w commit logu kończy całą dyskusję.
Jeżeli kiedykolwiek przyszłoby Ci ze mna rozmawiać na temat jakieś
poprawki w sposób "bezargumentowy" to w zasadzie bedziesz mógł uznać, że w
tym momencie współpraca ze mną traci sens.

W tym wypadku ponieważ sam jestem tu winowajcą mogę tylko przeprosić, że
stało sie jak się stało. Niemniej zapewniam, że patche jakiekolwiek bym
nie dołączał i skądkolwiek zawsze w pewnym minimalnym stopniu staram się
przeglądać. W tym wypadku po dołączeniu tego patcha poprostu nie
zauważyłem tego co Ci przeszkadzało i/lub nie dało mi się to we znaki tak
jak tobie żebym to zauważył.