Ostateczne rozwi±zanie kwestii nazwy PLD?

Tomasz K³oczko kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl
Nie, 13 Maj 2001, 17:41:00 CEST

On 13 May 2001, Rafa³ Kleger-Rudomin wrote:

> Cze¶æ,
>
> W³a¶ciwie zawsze dra¿ni³y mnie dyskusje na temat nazwy PLD
> (Polish czy Polished) wiêc trochê wbrew sobie piszê...

By³o - Polish ..
Powody by³y takie, ¿e w Polished czy te¿ Polish(ed) kryje siê nieco ryzyka
zwi±zanego z identyfikacj± tego czego mo¿na potencjalnie siê spodziewaæ po
zawarto¶ci. To jest mnei jewiecej tego samego rodzaju ryzyka jak przy
Immunixie czy Trustixie które wcale takie immutable czy trust nie s± bo
nie maja sporej ilosci popawek jakie s± obecne w innych miejscach, a i
b³edów w±³snych te¿ tam troche jest. Trustixa akrat prze¶wietli³em
dog³ebnie i pisa³em o tym juz na pcol, ¿e nie znalaz³em tam ani niczego
specajlnego ani te¿ nei znalaz³em sporej ilo¶ci poprawek które ju¿
mamy. Po³±cznie tego daje to, ¿e taki Trustix wcale taki trustix nie jest,
a my u¿ywajac Polished te¿ pope³nialiby¶my podobny do powy¿szego b³±d i to
tym bardziej, ¿e jeszcze troche od podszlifoeanai jest tu czy tam :)

> ale przyszed³ mi do g³owy (¶wietny natualnie) pomys³
> który sprawê raz na zawsze rozwi±zuje:
>
> Otó¿ rozwiniêcie skrótu PLD mo¿na by pozostawiæ w spokoju
> i nie t³umaczyæ go. Jedynie w historii napisaæ jaka by³ geneza.
>
> A obecnie mielibymy po prostu "PLD GNU/Linux"

U¿ywanie "PLD GNU/Linux" ma sens o ile bêdziemy chcieli byæ zgodni z
zaleceniami Stallmana, a z tym zdaje siê nie do koñca jest u nas poprawnie
(kto wie czy nale¿y sie tym przejmowaæ za bardzo).
W sumie ¿eby wype³niæ wymogi stawiane przez Stallmana nie by³oby du¿o
roboty .. tylko kto¶ pod tym kontem musia³by prze¶wietliæ ca³o¶æ.

> Zauwa¿cie ¿e sformu³owanie "PLD GNU/Linux" które ju¿ funkcjonuje
> (przynajmniej na logo) nie ma sensu je¶li rozwijamy skrót:
> "Polish(ed) Linux Distribution GNU/Linux"
>
> A skrót ka¿dy móg³by sobie t³umaczyæ jak chce - na swój w³asny u¿ytek
> Mnie najbardziej podoba siê "Person Limited to Destruction" by __hal__ ;)

__hal__ mo¿e mieæ na ten temat inne wyobra¿enia ;-)

*Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±*
Tomasz K³oczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl*

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl