Mozilla 0.9

Nie, 20 Maj 2001, 08:58:34 CEST

On Sun, 20 May 2001, Artur Flinta wrote:
[..]
> Ja bym się czepiał po trochę i jednego i drugiego. Kompilatora, bo pewnie
> są w nim jakieś optymalizacje kodu, które powodują niepewne zachowanie
> wyprodukowanej aplikacji,

Po pierwsze nie masz pewności o co chodzi i czy na pewno o to chodzi. Po
drugie jezeli masz jeden dobry kompilator to używanie drugiego do
regularnej pracy jest zbędne. Po trzecie to kod kod źródłowy kernela jest
kodem specyficznym w którym miesza się czyste C z asm więc już tylko to
powoduje, że wiele Unices do kompilacji kernala ma osbny kompilator.
Po czwarte to jeżeli gcc 2.95.x daje kod wynikowy w przypadku całej reszty
aplikajci zauważalnie poprawny to stawianie tezy o tym, że ma to jakiś
wpływ tylko na mozille ma bardzo wąskie podstawy więc w ferowaniu
wyroków i to jeszcze zanim wykona się odpowiednie próby naprawdę bym
uważał.

> a trochę autorów Mozilli którzy wykorzystują znane sobie naginanie
> standardów programistycznych, które okazują się być ciężko strawne dla
> dajmy na to gcc.

To sie nazywa bad design. Netscape z kodu której się wywodzi mozilla miała
tu wiele ciemnych plam. Część usunięto, część poprawiono, a część zapewne
jeszcze czeka na poprawienie. Tak czy inaczej pierwszym błedem było to że
przt braku stabilnego kompilatorów C++ (wogóle na wiele platform) złapano
się za C++ można uznać już pierwszym błędem. Całe szczeście, że ostanio w
mozilli coraz wieksze cżęci przepisuje się na C.