grzegorz: iputils.spec, squid.spec

Tomasz Orzechowski tomek w lj.pl
Nie, 4 Lis 2001, 10:03:08 CET

On Sun, Nov 04, 2001 at 09:41:25AM +0100 Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk wrote:

>Okej ale czy to jest udziwnienie? To tylko zabranie userom możliwości
>czytania s[ug]id'owanych binarek, których i tak według założeń dystrybucji
>nie mogą wykonywać, w czym to przeszkadza poza rpm -V, którego zwykły user
>imho i tak nie musi mieć prawa wykonywania na squid'zie czy iputils'ach?

Dyskusja jest jałowa: my swoje, ty swoje.

Wierz mi, że te kwestie (prawa do plików i katalogów) były na pld-list i
pochodnych dyskutowane wiele razy. Developerzy doszli do porozumienia już
dawno temu - nie wiem czemu nie chcesz zastosować się do tego porozumienia.

Jeśli za każdym razem gdy nowy (lub niekoniecznie nowy) członek zespołu
wpadnie na "genialny" sposób przerabiania całego systemu na swoją modłę
tylko dlatego, że uważa jego sposób utrzymywania i zabezpieczniania
systemu jest 'de best' to nie znajdziemy sposobu utrzymywania spójnych
zasobów. Ty zmieniasz część pakietów po swojemu, ktoś drugi robi
jeszcze inaczej, trzeci dokręca to zrobił 1 i 2 bo mu się to nie podoba.
Właśnie po to wyznaczamy sobie 'standardy' żeby nie było bałaganu.

Ja w swoich systemach też mam parę zmian w stosunku do dystrybucji ale
nigdy nie przyszło mi do głowy na siłę wciskać coś do dystrybucji. Po
prostu albo coś zmieniam ręcznie albo korzystam z własnego zestawu
skryptów które mnie wyręczają.

--
Tomasz Orzechowski