ględzenie

Pon, 12 Lis 2001, 22:14:45 CET

Trochę poględze :_)
Chodzi o kilka rzeczy które są niejako w podtekście priorytetowe.

Primo. W ramach mrożenia niewatpliwie będzie musiało dojść do jednego.
Mianowicie do skrócenia dystansu między najstarszym pakietem leżącym na
ftp a najnowym. Nawet jeżeli w pakeicie nie jest za bardzo co
poprawiać/dorabiać to pakiet bedzie musiał być przebudowany. Niemniej
przed taka operacja jescze raz przynajmniej (dobrze jak stanie sie to
kilka razy) spec i cały pakeit beezie musiał być przejrzany. W tej chwili
w ogonie jest cała grupa pakietów wm* i sam za bardzo nie wiem co z tym
zerbić. Pakiety te maja pliki .desktop które wpadają do DockApplets/.
Miałby o głębszy IMHO sens gdyby pliki te zawierały osadzzanie dockappletu
w panelu ale tak akurat nie jest. IMHO w przypadku wm* możnaby chyba
zrezygnować z dodawanai tych plików chyba że ktoś ma pomysł co z tym
fantem dalej zrobić. Może ktoś inny ma pomysł na całościowe podejście do
wm* ? To niejako pierwsza grupa pakietów które są w ogonie. Reszta to inny
drobiazg i to też by tzreba przejrzeć. IMHO podczas tego typu operacji
można się pokusić od czasu do czasu o kompletne wyrzucenie pakietu o ile
miałoby to sens (w kilku przypadkach IMHO takowy byłby). Jeżli ktoś ma
wątpliwości co do jakiś archaicznych pakietów to może warto też spytać się
co o ewentualnym wyrzucenieu sądza inni (jna ircu czy tutaj .. jeżeli
benda protesty to może przynajmniej ktoś z protestujących sam
odnajdzie chęć żeby odświerzy nieco jakąś staroć :)

Kolejna rzecz. Ostanio jest sporo poprawek pakietów po których IMHO
powinny być zmieniane rel. Prośba do osób robiących poprawki o kilka
sekund zastanowienia przed wyjściem z edycji tekstu commita czy
przypadkiem rel nie powinno być podbite. Odrobinę częstrze przebudowywanie
pakeitów nie zaszkodzi .. raczje pomoże także prośba o nieco odważniejsze
podbijanie rel. No poprostu nudzi mnie nieco podbijanie tylko rel ;-)

I jeszcze raz .. prośba o przyglądanie w pierwszym rzędzie tym pakietom
które leżą na ftp najdłużej. O ile coś da sie zmienić tak to jak każda
zmiana warto żeby przeszła ona przed conajmniej kilkama parami oczu. Jak
widać często zmiany wykonywane przez jedna osobę stymulują do tego żeby
zaraz niemal ktoś inny to jeszcze też przejrzał i czesto po toakiem
pzrejrzeniu bywa tak że ejszcze jakeiś drobne koretty są wykonywane.
IMHO tego typu "owczy pęde" nie należy się pzrejmować .. odwrotnie należy
efektywniej to wykorzystywać :-)

Przypomnę jeszcze, że na ftp.zie.pg.gda.pl/SRPMS mam sporo src.rpm-ów z
różnych dystrybucji (jest tego sporo, a bezie więce :). Czasami zdajrzają
się tam ciekawe poprawki/uzupełnienia. Osobiście staram się to przeglądać
i o ile przejrzałem jakieś pakiety i je skonfrontowałem z tym co mamy
kasuję już to co nie potrzebne. Rewizje pakeitów po takeich przejzreniach
staram się podbić do poziomu jaki jest w rawhide po to żeby 1)
zaznaczyć że zasób z RH o danym rel/ver zosytał przejrzany, 2) ponieważ
instalacji RH jest w koło jednak sporo to pilnowanie tego ułatwi w
przyszłości komukolwiek migrację RH->PLD.

kloczek .. raczej bez odbioru czyba że ktoś ma coś do dodania