Re: ględzenie [na temat release tylko]

Wto, 13 Lis 2001, 00:20:20 CET

On Mon, 12 Nov 2001, Przemyslaw 'Dj_RzulF' Knycz wrote:

> Jako ze niedawno dolaczylem do was, do tworcow PLD, ktora jest moim
> skromnym zdaniem swieta i jest dystrybucja ktora naprawde przypadla mi do
> gustu, robiac jakiekolwiek zmiany w istniejacych juz pakietach, tak jak to
> bylo w przypadku MARS_NWE, czasem sie boje czy czegos sam nie spiernicze.
> A o podbijaniu release juz nie wspomne. Przypuszczajac fakt, ze moge cos
> swoja nieprofesionalnoscia, nieznajomoscia oraz nieudlonacia zepsuc cos,
> to wole w sztuczny sposob wymusic do kontroli paczki, przez inne osoby i
> [...]

Cóż .. jezeli zrobisz zmianę i podbijesz rel to zaznaczas tyle mniej
więcej co "skończyłem i warto to w takiej wersji puścić". Po tym inni
jeszcze na to patrzą i o ile nie ma już nic do dodania to pakiet powinien
iść do pzrebudowania. Co do strachu .. wiadomo kto zmiane zrobił i kto za
nia odpowiada .. i komu głowę suszyć ;-)
To powodować może przynajmniej na początku kiedy jeszcze nie ma się wprawy
nieco uważniej patrzeć się będzie na własne poprawki. Niemniej nie powinno
to paraliżować nikogo. Zmiana jest zmianą i błędy się zdażać zawsze będą.
W tej sytuacji ważne że błędy są tylko jak je się poprawia i jak szybko
jest reakcjana to co się zrobiło nie tak :)

Tak czy inaczej przynajmniej ja jeżeli zauważę gdzieś czyjś błąd daję
najpierw zwykle szansę jego poprawienia o ile jest to jakać ewidentna
niedoróba wynikająca z nieprzemyślenia zmiany. Uwagi na ten temat lepiej
zreszta wymienaić prywatnie co ułatwia zawartość nagłówków listów z commit
logami. Każdy ma prawo do pomyłki ale tez musi mieć i prawo do
posprzątania po sobie. Dopieoro i ile pakeit jest z jakis powodów
newralgiczny czy brak po komentażu auto poprawki ktoś inny powinien
poprawić coś co jest źle. O ile pakiet właśnie nie jest newralgiczny to
autopoprawka może zawsze ciut poczkać (jest tyyyle innych pakietów do
obrabiania że na kilka chwil można sobie podarować usuniecie jakiegoś
błędu :). Działając mniej więcej w tych ramach mamy szansę wspónie się
uczyć, a jakby nie patrzeć popełnianie błędów (nie za częste :) jest
stałym i niezbednym elementem nauki.