PLD i raid-1

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pon, 19 Lis 2001, 18:40:23 CET

Witam!
Właśnie z pewnym trudem udało mi się zainstalować PLD
na /dev/md0 (raid-1) montowanym jako '/'. Kilka uwag.
1.) Instalator jest bezradny wobec takiego 'życzenia'.
    Trzeba było zainstalowć na /dev/hd(x) i potem
    skopiowac (cp -a) na przygotowany wczesniej /dev/md0
    Mimo ze przy instalacji mozna wybrac np. jfs to
    instalator pisze że ten fs nie jest suportowany.
    Gotowy system nie ma problemu z obsługą jfs.
2.) Około miesiąca temu robiłem podobną instalację
    i wtedy geninitrd robił prawidłowy initrd ( z raid1.o)
    Obecny generuje 'pusty' initrd, tylko z linuxrc w środku,
    nawet bez modułów ide-xxx.
3.) Rc-scripts-0.3.0-1 na sztywno usiłują zaladowć moduł 'md',
    co w przypadku kernela 2.2.x nie może się udać.

Na koniec pytanie: udało się komuś 'odpalić' raid-1 na kernelu 2.4.x?
Mnie mimo prób się ta sztuka nie udała, w initrd miałem IMHO wszystkie
niezbędne moduły: md.o raid1.o i stosowne ide-xxx.o. Montowanie root-a
konczyło się komunikatem: panic cannot mount root devices: 09:00 [1]
[1] mogłem coś pokręcić bo piszę z głowy, ale komunikat podobny do tego
jak się ma nie-taki initrd.

pzdr
Stacho Pal