Lista rzeczy które tzreba uporządkować przed faktycznym oddzieleniem 1.0

Pią, 23 Lis 2001, 01:50:23 CET

On Thu, 22 Nov 2001, Michal Kochanowicz wrote:

> [...]
> inny problem. Ikonka package_terminals.png, która przychodzi z applnk i
> trafia do %{_pixmapsdir} jest niewidoczna dla KDE. KDE wymaga ikonek
> odpowiednich rozmiarów w swoim drzewku
> /usr/X11R6/share/pixmaps/hicolor/48x48/apps/ i to dla wszystkich
> rozmiarów, ponieważ użytkownik może sobie zmienić rozmiary ikonek w
> różnych miejscach. Pytanie brzmi, czy te ikonki powinny należeć do KDE,
> czy do applnk? Dodam tylko że pozostałe ikonki package_cośtam należą do
> kdebase. Jeśli nie będzie innych zdań w tej sprawie, to przeskaluję tą
> ikonkę i dorzucę do kdebase (a może kdelibs?).

Pzred chwilą uruchomiłem sobie spartkde i po kilkudziesięciu sekundach
miałem panel KDE i w nim menu z aplikacjami. W każdej pozycji była okonka
w tym takze w tych pozycjach które ikonki mają bezpośrednio w
%{_pixmapsdir}.

> Zajmę się tym.

I to właśnie jest potrzebne żebyśmy nie musieli mieć dodatkowo ikonek w
%{_pixmapsdir}/hicolor/48x48/apps/ i innych. Co więcej te ikonki są
ładnie przez środowisko skalowane (w tej chwili mam ikonki 16x16 p omimo
że wsżdzie są pliki majace bitmapy 48x48) - mówię o tych aplikacjach które mają
Icon=<cośtam>.png. Czyli jakby właśnie pozmieniać we wszystkich plikacj
desktop z kde* z Icon=<cośtam> na Icon=<cośtam>.png (można to zrobić nawet
kawąłkiem awka wywoałanego z finda na końcu %install) to to załatwiłoby
sprawę w zupełności. Dodatkowo %{_pixmapsdir}/hicolor/48x48/apps/* możan
pzrerzucić bezpośrednio do %{_pixmapsdir} i wywalić inne katalogi z
ikonkami w innych rozdzielczosciach.
Wszystko pzrez to że po szukaniu plikuw podklatalogach na koniec szukanie
dodatkowo jest robione jeszcze bezposredniow w %{_pixmapsdir}. To co
możnaby tu zmodyfikować to odwrócenie patchem tej kolejnośic choć niejest
to gardłowe bo treraz też jakos to działa.
Mówiac inaczje potrzebujemy traktowania tych zasobów nie w taki sposób jak
to zostało w KDE zaplanowane pierwotnie. Wtedy będziemy mieli to w
jednolitej formie zarówno dla KDE jak i gnome jak i środowisk opartych
tylko o konkretny window manager (WM i fvwm2 poprzez uzywanie wmconfig
generują na bierząco z bazy applnk opis menu w formie własciwej dla
konkretnego win mgr-a).

Kojena sparwa. Przy uruchamianiu panela i skanowaniu zawarości %{_applnk}
wuskoczyło mi trochę błędów:

kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Games/gnome-breakout.desktop has Type=Game instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Games/gnome-breakout.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Games/gnect.desktop has Type=Game instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Games/gnect.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Games/xpuyopuyo.desktop has Type=Game instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Games/xpuyopuyo.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Office/Editors/lyx.desktop has Type=Applications/Editors instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Office/Editors/lyx.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Office/PIMs/think.desktop has Type=Applications instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Office/PIMs/think.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Development/Editors/gvim-athena.desktop has Type=Applications/Editors instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Development/Editors/gvim-athena.desktop
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file Development/Editors/gvim-gtk.desktop has Type=Applications/Editors instead of "Application" or "Service"
kio (KService*): WARNING: Invalid Service : Development/Editors/gvim-gtk.desktop

Trzebaby to też poporawiać.