komercjalizacja pld

wrobell wrobell w ite.pl
Pią, 23 Lis 2001, 02:56:17 CET

Że się tak wtrącę...

On Thu, Nov 22, 2001 at 04:33:26PM +0100, --s+ wrote:
[...]
> Gdzie to idzie, tego nikt nie wie. PLD jest wielkim eksperymentem,
> ktorego przebieg zmienia sie w czasie, rzeczywiscie udalo sie
> wykrystalizowac kilkanascie osob, ktore w przypadku komercjalizacji
> przedsiewziecia bedzie mozna zatrudnic na etatach, ale to wlasnie
> inwestor finansowy, jesli uda ci sie takowego znalezc, zrobi z tym
> porzadek. Dla kapitalu nie ma znaczenia nic poza rozsadnym
> biznesplanem, i obawiam sie, ze twoj paranaukowy paradygmat
> innego rodzaju demokracji (ktorego nie udalo sie dotychczas stworzyc
> [...]

To o czym piszesz już istnieje. Nawet w kilku postaciach: RedHat,
Suse, Mandrake... wymieniając li tylko czołówkę. Jaki jest sens
tworzenia kolejnej komercyjnej dystrybucji? Hmmm... może jest,
ale nie mam zamiaru sprawdzać tego osobiście. Przynajmniej
narazie.

PLD jest wielkim eksperymentem. I niech takim zostanie.
Na bazie PLD mogą powstawać komercyjne dystrybucje tudzież
będzie niedługo istnieć jej pierwsza stabilna wersja, dzięki
zaangażowaniu komercyjnych podmiotów. I dobrze. To jest
ważne...

Tak. Komercjalizacja przedsięwzięcia, kapitał... da to pracę
kilku z nas (pomijam fakt, że mam całkowicie inne ambicje
zawodowe). Inwestor finansowy zrobi porządek, stworzy
biznes plan i nada nam cel, który będziemy realizować...

Fajnie. Tylko kurwa powiedz mi dlaczego, pracując
nad PLD (nawet dostając za to kase), mam realizować
czyjąś chęć zysku? Mam swoje własne cele i ambicje.
PLD pomaga mi w osiąganiu części z nich.

Ta dystrybucja żyje nie dzięki kapitałowi, ale dzięki
ludziom. Dzięki temu, że ktoś po nocach klepie
spec-e, ktoś rzeźbi rc-script-y, że dzięku komuś
nie przeszkadza zalegające kilkadziesiąt GB na serwerach,
że ktoś dał/załatwił dysk (dzięki Ci 'Wiecie kto...'),
ktoś zajmuje się listami (dzięki Ci --s+). Jedyna rola
kapitału o jakiej można, wg. mnie, mówić w tym przypadku,
to pomoc w dalszym rozwoju, a nie narzucanie nam
więzów w postaci biznes planów.

NEST - Never Ending STory.

    wrobell <wrobell w ite.pl>