wymagania X-serwera

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 27 Lis 2001, 12:04:15 CET

Zauważyłem, że u nas Xserver ma przerośnięte wymagania, co powoduje, że
zrobienie ze stacji X-terminala wymaga instalowania kupy niepotrzebnych
rzeczy.

Po pierwsze - fonty. Mogą być wszystkie (włącznie z fixed) ciągnięte ze
zdalnego xfs - dlatego to Requires już wywaliłem.
Fonty powodowały także zależność od XFree86 - ale to na razie zostaje...

X serwerowi biblioteki XFree nie są potrzebne - więc katalogi
/usr/X11R6/{bin,lib} i symlinki /usr/{bin,lib}/X11 powinny być albo w
FHS, albo w jakimś pakiecie wspólnym dla server- i client-side.

Dodatkowo (poza -modules) X serwer potrzebuje pliku
/usr/X11R6/lib/X11/rgb.txt [1]. Teraz jest on w XFree86 - co powinno być
zmienione. Ale jest (lub może być - dokładnie nie wiem, bo grepowałem
binarki) on potrzebny także niektórym programom po stronie klienckiej.
Stąd chyba potrzebny będzie jakiś -common...
Jakieś propozycje rozwiązania tego?

[1] proponuję sprawdzić, co robi WindowMaker, jeżeli po stronie serwera
nie ma tego pliku. Powinno być to poprawione w WM, ale i tak plik po
stronie serwera jest potrzebny.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/