wymagania X-serwera

Wto, 27 Lis 2001, 13:35:16 CET

On Tue, 27 Nov 2001, Jakub Bogusz wrote:

> Zauważyłem, że u nas Xserver ma przerośnięte wymagania, co powoduje, że
> zrobienie ze stacji X-terminala wymaga instalowania kupy niepotrzebnych
> rzeczy.
>
> Po pierwsze - fonty. Mogą być wszystkie (włącznie z fixed) ciągnięte ze
> zdalnego xfs - dlatego to Requires już wywaliłem.
> Fonty powodowały także zależność od XFree86 - ale to na razie zostaje...

Z fontami to trzeba zrobić tak jak mówiłem. Wrzucić w Source#: w speca te
dwa pcf-y z fixed i cursor.

> X serwerowi biblioteki XFree nie są potrzebne - więc katalogi
> /usr/X11R6/{bin,lib} i symlinki /usr/{bin,lib}/X11 powinny być albo w
> FHS, albo w jakimś pakiecie wspólnym dla server- i client-side.

Z bibliotekami to rzeczywiście za dużo.

> Dodatkowo (poza -modules) X serwer potrzebuje pliku
> /usr/X11R6/lib/X11/rgb.txt [1]. Teraz jest on w XFree86 - co powinno być
> zmienione.

OK. Czy wiesz które moduły są potzrebne na pewno X serwerowi ? Jeżeli tak
to możnaby je przeniść z modules.

> Ale jest (lub może być - dokładnie nie wiem, bo grepowałem
> binarki) on potrzebny także niektórym programom po stronie klienckiej.
> Stąd chyba potrzebny będzie jakiś -common...
> Jakieś propozycje rozwiązania tego?

Jeżeli bezie część wspólna potrzebna dla X serwera i dla X klienta (nie
wiem czy w to nie wpadną pliki od XKB czy to nie powinno być tylko przy X
serwerze).