wymagania X-serwera

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 29 Lis 2001, 10:46:02 CET

On Tue, Nov 27, 2001 at 01:35:16PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Z fontami to trzeba zrobić tak jak mówiłem. Wrzucić w Source#: w speca te
> dwa pcf-y z fixed i cursor.

Przy korzystaniu z xfs nawet one nie są potrzebne; dołączyć można, ale
do którego pakietu (bo Xserver nie jest jedynym X serwerem: w
XFree86.spec są Xvfb, Xnest, Xprt; trzeba jeszcze pamiętać o serwerach z
3.3.6), i który to jest fixed? Teraz to jest tylko alias do jednego
z fontów pcf.
Przy okazji zauważyłem, że inne serwery też mają wpisane Requires:
XFree86-fonts - właściwie jak się w nich konfiguruje fonty? Jeśli tak
samo w XF86Config i można ustawić xfs, to te wymagania są zbędne.

> Z bibliotekami to rzeczywiście za dużo.

Biblioteki 3.8MB, podstawowy 2.9MB, do tego freetype (ale to pikuś, 0.2MB).

> OK. Czy wiesz które moduły są potzrebne na pewno X serwerowi ? Jeżeli tak
> to możnaby je przeniść z modules.

AFAIK one były wydzielone nie dlatego, że są opcjonalne (Xserver ma
Requires: XFree86-modules), ale dlatego, że mogą służyć innym X serwerom
z XFree86-4.x (Xvfb, Xnest, Xprt).
Inna sprawa, że -modules jest przerośnięte (6MB), ale to, czego się
używa, ściśle zależy od konfiguracji.

> Jeżeli bezie część wspólna potrzebna dla X serwera i dla X klienta (nie
> wiem czy w to nie wpadną pliki od XKB czy to nie powinno być tylko przy X
> serwerze).

Nie wiem, nie próbowałem do tej pory odchudzać konfiguracji po stronie
klienta.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/