wymagania X-serwera

Czw, 29 Lis 2001, 11:15:08 CET

On Thu, 29 Nov 2001, Jakub Bogusz wrote:

> Przy korzystaniu z xfs nawet one nie są potrzebne; dołączyć można, ale
> do którego pakietu (bo Xserver nie jest jedynym X serwerem: w
> XFree86.spec są Xvfb, Xnest, Xprt; trzeba jeszcze pamiętać o serwerach z
> 3.3.6), i który to jest fixed? Teraz to jest tylko alias do jednego
> z fontów pcf.

Możan do kaego. Zdaje się że rpm dział w ten sposób że jeżeli suma
kontrolna, mtime, uprawnienia (czyli to co wynika z %verify()) sa takie
same w kilku zainstalwoanych pakeitach to nie zgłasza konfliku i pozwala
to zainstalwoać. To by pozwoliło uniknąć robienai pakeitu typu common.

> Przy okazji zauważyłem, że inne serwery też mają wpisane Requires:
> XFree86-fonts - właściwie jak się w nich konfiguruje fonty? Jeśli tak
> samo w XF86Config i można ustawić xfs, to te wymagania są zbędne.

Xnest na pewno korzysta z fontów środowiska w jakim jest uuchamiany. Co do
reszy to nie wiem.

> Biblioteki 3.8MB, podstawowy 2.9MB, do tego freetype (ale to pikuś, 0.2MB).

Znaczy się tu miałem co innego na myśli. Myśłałem że XFree86-libs jest
wrzycone do Requires dla Xserwerów. Jżelei byłoby jakiś duży rozrzut w
częstosci używanai poszczególnych bibliotek z XFree86-libs to mże możnaby
się zastanowić nad jakimś podziałem choć nie upierałbym się przy tym za
mocno.

Jakieś wnioski/pomysły w tej kwestii ?