domyślne uprawnienia w serwerach ftp

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pon, 8 Paź 2001, 14:46:57 CEST

On Mon, Oct 08, 2001 at 12:21:37PM +0200, Jakub Bogusz wrote:
> W pure-ftpd zobaczyłem informację o zabezpieczeniu i się wstrzymałem -
> na czym ono polega? Coś oprócz blokady ściągania plików z uid=ftp?
> Dwie rzeczy odnośnie pure:
> - katalog upload raczej powinien mieć root.ftp, a nie ftp.ftp
> - nie da się ściągać z upload - OK. Ale czy w konfiguracji domyślnej da
>   się tam coś wrzucić? IMO powinno być to zablokowane, jak ktoś chce
>   uploadu, to powienien go świadomie umożliwić.
>   Czyli i tak w specu 700 (w każdym razie go-w) root.ftp na katalog
>   Incoming - czy może da się wyłączyć upload w konfiguracji pure?

troll ftpd i pure ftpd pozwalają na upload, jeśli unixowe prawa (dla
ftp.ftp) im na to pozwalają. (przynajmniej tak było do niedawana, może
teraz się jakimiś opcjami też da wyłączyć).

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-