/etc a devfs

Artur Flinta aflinta w interia.pl
Czw, 11 Paź 2001, 16:44:17 CEST

Witam!

W ramach mojego użerania się z najnowszymi jajkami serii 2.4.x i devfs
przyszło mi do głowy aby przerobić tak wszystkie skrypty startowe i pliki
konfiguracyjne by mogły współpracować zarówno ze zwykłym dev jak i z devfs
(z wyłączonym devfsd). Wiem, że taka modyfikacja może być nieco na wyrost,
ale z tego co pamiętam to w bliżej nieokreślonej przyszłości stare dev
będzie zastąpione przez devfs, więc robota nie pójdzie na marne. Koncepcja
jest taka, aby zamiast na sztywno przypisanych adresów (/dev/ttyS0,
/dev/tty0, /dev/hda2) były czytane zmienne z jakiegoś pliku (np.:
devtranslate.conf) w którym byłoby zapisane dane urządzenie zarówno w
"notacji" starej jak i nowej. Korzystając ze zmiennej w pliku
/etc/sysconfig/system określającej mountowanie devfs moglibyśmy
automagicznie podmieniać nazwy urządzeń do których odwołują się skrypty.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że sporo programów jeszcze ignoruje
devfs, ale ich liczba stale maleje.

         Pozdrawiam
              Artur

Poczta nie pozwoli Ci zapomniec.
Z zewnątrz poczta, w srodku takze organizer.
Twoja nowa poczta >> http://poczta.interia.pl/