jajcus: SPECS jnbackup.spec

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 23 Paź 2001, 14:11:37 CEST

On Mon, Oct 22, 2001 at 09:04:42PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Takie rozróżnianie chyba nie ma za bardzo sensu.
> Obaj użytkownicy powinny mieć takie same prawa czyli de facto moze to być
> jeden użytkownik.
Pozwól, że ja, jako autor programu będę decydował o jego architekturze.

Backups musi mieć jedynie prawa do:
        1. czytania swoich plików konfiguracyjnych
        2. zapisu w swoim katalogu domowym
        3. zalogowania się na klienta (tu jest to trochę odwrócone)
        4. zapisu na medium (na razie jest to też tylko jakiś katalog)

Backupc musi, prawa do:
        1. czytania swoich plików konfiguracyjnych
        2. zapisywania w swoim katalogu domowym
a oprócz tego, zależnie co backupuje:
        3. dostępu do wszelkich plików na backupowanych partycjach
        4. dostępu do urządzeń blokowych
        5. dostępu do backupowanych baz danych

3-... jest załatwiane przez sudo, ale to i tak wiąże się z uzyskaniem
tych uprawnień (aczkolwiek w ograniczonym zakresie)

Jak widać prawa te się nie bardzo pokrywają.

Pozdrowienia,
        Jacek